Töjer sig skinnställ på längden?

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Ok, efter förra årets säsong så insåg man ju att man ätit och druckit lite väl mkt gott och eftersom nytt ställ skulle införskaffas så tänkta man ju att om jag köper ett lite mindre ställ så finns det något att motivera sig med och ett 50 köptes in.

Nu kommer jag i stället och kan rör mig i det men det spänner något så inihelvete över axlarna, alltså det trycker ner så att vadderingen trycks ihop helt och skyddet trycker emot axeln, när jag sitter i "race" ställning är det ok men jag vill ju kunna stå upp också.

Så frågan är töjer sig stället på den ledden också eller har jag helt enkelt gjort bort mig? Ska nämnas att ca 5 kilo till ska bort tills säsongen börjar. :)

Skinn töjer sig åt alla håll.

Nej inte så mycket på längden. När jag var ung hade jag gott om plats runt magen i ett 50 ställ. Men det gick aldrig att stå upp avslappnat pga längden. Hade det i 3 säsonger utan töjning, Sen blev jag tjock och nu har jag ont om plats runt magen i ett 52 ställ men tillräckligt på längden. Är ca 181.

Ett skinnställ töjer sig inte speciellt mycket på längden, rent teoretiskt kan det givetvis det men oftast kan man få intrycket att det tvärtom krymper ihop något på längden. Men som sagt, går du ner i vikt plus att det formar sig med tiden så kan det funka hyfsat men du kommer nog alltid tycka det är lite tajt.

Nä du får helt enkelt se ut som en gorilla när du står upp..
Vad ska du stå för förresten??
Man ska ju tjöööra jue.. ;)

Troligen blir det lite bättre även på längden när du använt det ett tag men det töjer sig inte jättemycket på just den ledden tyvärr...

Annars får du väl ta dig till gymet och köra en jävla massa tunga knäböj, efter några år så har din kropp trycks ihop och du är typ 2 centimeter kortare. Då kommer stället passa perfekt i längd, problemet är att du aldrig kommer få på dig stället över dina groteska lår:D

Kommer inte att bli längre.
Idag har ställen så mycket stretch, och stretch töjer inte sig.
Jag gjorde samma misstag för två år sedan, och får nu inse att jag måste köpa nytt.

Vad ska du stå för? Fosterställning på hojen, och sen när man kliver av får man krumma lite på ryggen till man knäpper upp dragkedjan, då kan ju axlarna glida bak lite och vips så får man plats att stå rakt också.

Jag har kört 3 säsonger tror jag i mitt ställ, och kan fortfarande inte stå rakt med det knäppt.

:tummenupp

Men va fan! Jag ska ju posera på Svea i sommar ju! :hihi

Jag får väl sätta mitt hopp till dom där 5 kilon som ska bort!

Du ska inte kunna stå rak. Kan du det är stället för stort. Det är dragkedjan som gör't för övrigt, och den kommer inte att töja sig.

Skinn töjer sig åt alla håll då det inte har någon fiberriktning. Dvs; inte som ett par jeans. Dock som Mattias skriver så är det dragkedjan som håller ihop stället, på längden.

Det är ju läckert att inte kunna stå rakt, fråga Mr.K hur det är att Ståkissa med ett sånt ställ.. :rofl :tungan

Ostbåge i dubbel bemärkelse.. :glömdet

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup