töja ut skinnstället

skinnet blir förstört när det torkar... mitt råd Läderfett! min ställ är fortfarande som nytt och ninjamjukt!!

Nu är det ju så att skinställ är gjorda för att tåla lite väta. Ett blött ställ blir inte förstört av vatten. Om så vore fallet skulle alla mina ställ vara förstörda vilket dom inte är. Sedan är ju läderfett aldrig fel det heller, ett bra sätt att bevara mjukheten och ger dessutom visst regnskydd.

Last edited:
skinnet blir förstört när det torkar... mitt råd Läderfett! min ställ är fortfarande som nytt och ninjamjukt!!

Öööhhh.. va? Skinnstället pajar om det börjar regna? Jag har då lyckats tvätta ett ställ i milt tempererat såpavatten, (som smörjer) och sedan fettat in det i vanlig ordning när det väl torkat. Lovar, det funkar!

Öööhhh.. va? Skinnstället pajar om det börjar regna? Jag har då lyckats tvätta ett ställ i milt tempererat såpavatten, (som smörjer) och sedan fettat in det i vanlig ordning när det väl torkat. Lovar, det funkar!

Nejnej skrev inte att det pajar när det regnar skrev att det blir förstört när det VARIT blött och sedan hänger för att torka länge det sliter på lädret då är läderfett att rekomendera :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back