töja ut skinnstället

skinnet blir förstört när det torkar... mitt råd Läderfett! min ställ är fortfarande som nytt och ninjamjukt!!

Nu är det ju så att skinställ är gjorda för att tåla lite väta. Ett blött ställ blir inte förstört av vatten. Om så vore fallet skulle alla mina ställ vara förstörda vilket dom inte är. Sedan är ju läderfett aldrig fel det heller, ett bra sätt att bevara mjukheten och ger dessutom visst regnskydd.

Last edited:
skinnet blir förstört när det torkar... mitt råd Läderfett! min ställ är fortfarande som nytt och ninjamjukt!!

Öööhhh.. va? Skinnstället pajar om det börjar regna? Jag har då lyckats tvätta ett ställ i milt tempererat såpavatten, (som smörjer) och sedan fettat in det i vanlig ordning när det väl torkat. Lovar, det funkar!

Öööhhh.. va? Skinnstället pajar om det börjar regna? Jag har då lyckats tvätta ett ställ i milt tempererat såpavatten, (som smörjer) och sedan fettat in det i vanlig ordning när det väl torkat. Lovar, det funkar!

Nejnej skrev inte att det pajar när det regnar skrev att det blir förstört när det VARIT blött och sedan hänger för att torka länge det sliter på lädret då är läderfett att rekomendera :gnissla

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back