Töja stövel, tips?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tjejens alpinestars gore-tex stövlar (skinn) är så grymt tajta vid vristen, ett jäkla jobb för henne att få på sig dem. I övrigt sitter de kanon på henne.

Det finns en dragkedja men med en tätande "tunga" bakom, vilket begränsar ut-töjandet av skon. Just nu jag har stoppat ner en vas för att ev kunna töja ut hela delen vid vristen.
Men hur ska man gå tillväga så det verkligen töjs? Duscha hela skon i varmt vatten o sedan trycka dit vasen?
Nått välbeprövat tack :tummenupp

Jag har ett par sånna osm jag försökte töja inför en bandag då mina nya inte dykt upp än. Det var inte många mm dom gick ut. Då satt jag med dom på i varmvatten en kväll. Skaffa nåt som kan trycka ut det mer än vad som behövs medans dom torkar. Annars vet jag inte.

Enkelt, fyll dom med ljummen havregrynsgröt och låt stå över natten. Det brukar ge ett par mm.

Enkelt, fyll dom med ljummen havregrynsgröt och låt stå över natten. Det brukar ge ett par mm.

Fan jag sitter o äter sista gröten nu :huvet

Jag har ett par sånna osm jag försökte töja inför en bandag då mina nya inte dykt upp än. Det var inte många mm dom gick ut. Då satt jag med dom på i varmvatten en kväll. Skaffa nåt som kan trycka ut det mer än vad som behövs medans dom torkar. Annars vet jag inte.

Har en bred jävla vas som jag tryckt i nu. Ska testa varmvattendusch. Nått bra sätt att torka en sko? kan tänka mig att det lätt kan "fastna" vatten o fukt på div. ställen innanför dojjan...

Last edited:
Fan jag sitter o äter sista gröten nu :huvet

Har en bred jävla vas som jag tryckt i nu. Ska testa varmvattendusch. Nått bra sätt att torka en sko? kan tänka mig att det lätt kan "fastna" vatten o fukt på div. ställen innanför dojjan...
Låt stå våt o under tryck över natten, ställ den på ett element sen bara.

Töja-stövel VM är avgjort och funkade! Inte många millimetrar, men det var dessa som ibland avgjorde om det ens blev en Mc-tur med tjejen eller inte!
Hon var INTE glad vid första anblick då jag bad henne prova efter mitt uttöjande, men vips, så gick det genast bättre!

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år