Töja skinnställ???

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Har fått tag i ett dainese racing replica ca 6 år gammalt använt ca 10 ggr för 1500 spänn, är detta ett bra pris? eller inte. Stället är i kanonskick aldrig klotat med.
Enda problemet är att det är lite tajt över benen. några bra tips på hur man töjer det enklast, ställa sig i duschen med det kanske?

KillerB skrev:
Har fått tag i ett dainese racing replica ca 6 år gammalt använt ca 10 ggr för 1500 spänn, är detta ett bra pris? eller inte. Stället är i kanonskick aldrig klotat med.
Enda problemet är att det är lite tajt över benen. några bra tips på hur man töjer det enklast, ställa sig i duschen med det kanske?
Japp det funkar. Men gjöm inte att smörja efteråt.

Besserwisser skrev:
Jag tycker det är bäst att göra innan det är helt tort.
Ok tack för bra svar, får man väl gå hem och söla ner på parkettgolvet i kväll då... he he

Ja, det är svårt det här med skinnställ, dom vill krympa på vintern, eller nåt :va

KillerB skrev:

Annars töjer det sig väll när du har det på dig? Eller är det så tight att du inte kommer i det?

KillerB skrev:
nej inte så illa. lite stelt bara
Inget att oroa sig för då ju, det töjer ut sig fort! 1500 är ett mycket bra pris, även om det är gammalt. Fan många mc-handlare har lika gamla "nya" ställ hängandes för nästan fullpris... :kocko

Bollox skrev:
Inget att oroa sig för då ju, det töjer ut sig fort! 1500 är ett mycket bra pris, även om det är gammalt. Fan många mc-handlare har lika gamla "nya" ställ hängandes för nästan fullpris... :kocko
Jag tror också att detta är ett ok pris. Har kollat hos handlare och som sagt så tar de snuskigt mycket betalt för gamla ställ... fattar inte hur andrahandsvärdet kan ligga så jävla högt???? :huvet :huvet :huvet

KillerB skrev:
Jag tror också att detta är ett ok pris. Har kollat hos handlare och som sagt så tar de snuskigt mycket betalt för gamla ställ... fattar inte hur andrahandsvärdet kan ligga så jävla högt???? :huvet :huvet :huvet

Nej, men har du sett vad dom begär för gamla motorcyklar då? Gammalt skit som egentligen inte är värt 5000 spänn...

Bollox skrev:
Nej, men har du sett vad dom begär för gamla motorcyklar då? Gammalt skit som egentligen inte är värt 5000 spänn...
Ja det är lika snett det :huvet
Fick en bra deal på min faktiskt. 929 blade 00:a 1400 mil, topp skick inte en repa någonstans 55 000:- är rätt nöjd med det

KillerB skrev:
Ja det är lika snett det :huvet
Fick en bra deal på min faktiskt. 929 blade 00:a 1400 mil, topp skick inte en repa någonstans 55 000:- är rätt nöjd med det
Helt ok om du köpte den hos handlare. 6 månader garanti va?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien