Töja skinnställ

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Återkommande fråga detta om att töja skinnstället.
När jag nu hade tänkt återuppta hojåkandet efter3 år av husrenovering och barnuppfostran så har mitt ställ konstigt nog krymt en storlek över magen. Stället går på men inte med ryggskyddet.

Tjejens pilatesboll får komma till användning. Dock ej för träning... Jag återkommer efter helgen om resultat har uppnåtts.

Bifogat

• 20130628_102032.jpg
    20130628_102032.jpg
    230.5 KB · Visningar: 258
Återkommande fråga detta om att töja skinnstället.
När jag nu hade tänkt återuppta hojåkandet efter3 år av husrenovering och barnuppfostran så har mitt ställ konstigt nog krymt en storlek över magen. Stället går på men inte med ryggskyddet.

Tjejens pilatesboll får komma till användning. Dock ej för träning... Jag återkommer efter helgen om resultat har uppnåtts.

Har du blött ner det ordentligt? Passa på att tvätta av det också :D

Skulle just skriva att det kommer inte att töja sig ett skit men när jag kollar på bilden ändrar jag uppfattning. Kul bild, ska bli spännande på måndag och höra hur det gick.

Du kanske inte skulle ha börjat med en så stor boll direkt då du nu riskerar bristningar. Du kanske skulle ha gjort det mer naturligt. Börjat med en ärta, sen en golfboll, tennisboll, handboll, basketboll, badboll osv... :)

När jag köpte mitt dainese-ställ vägde jag ca 65 kg och även om stället i huvudsak var anpassat till min längd så satt skapligt tajt. Nu några ... år senare så närmar sig vågen 85 och jag har ändå plats med ett träningsställ under. Så jo, välsmorda skinnställ töjs ut! :)

Min fråga är ifall din kagge har samma diamater som pilatesbollen? :rolleyes:

Skrattade så hårt att en liten bit av mig dog:rofl

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien