Tårar rinner.

• Thread starter Thread starter E22
  • Start date Start date
E22 skrev:
2056296 Var bara tvungen att "dela" med mig av denna insändare i en känd svensk tidning.
Vet inte hur ni andra karakarlar klarar av den men för mig så blir det väldigt blött på kinderna när jag tänker på familjen & den lille pojken.(kanske för att man själv har en 4 månaders liten blivande biker).
hoppas ni kan vara lika ödmjuka som som jag om det..
Så nu är det bara upp till alla SH bikers att visa sitt stöd på sitt sätt.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,803791,00.html

:( Min fasters gubbes brors barnbarn. Låter kanske som släkt på långt håll men det känns väldigt nära..

Gabor skrev:
2057655 :gråta , har förlorat en :angel kommer nog alltid att sörja .........

Klart att man alltid kommer att sörja när man har förlorat nån man älskar... De viktiga är bara att man lär sig sörja på ett sånt sätt att man själv orkar gå vidare och leva sitt eget liv.... Minnas allt det som var bra och alla fina saker... Hur hemskt och kallt det än låter så livet går vidare vare sig vi vill det eller ej och det värsta man kan göra i en sån situation är att totalt gräva ner sig...
Familjen man läser om här verkar ändå ha en otrolig styrka och hitta kraft i varandra... Såna människor känner jag djup beundran för och mina varmaste tankar går till familjen och deras anhöriga...

Stackars familj... :gråta
Jag beundrar deras ork.... att se deras barn lida så och att orka göra det offentligt...

Jag förlorade själv en :angel för snart 2 år sedan..
Varje dag blir man påmind om hur grymt livet kan vara...

Fruktansvärt.
Mina ögon var inte snustorra när jag läst färdigt kan jag säga.

Ett friskt barn, med god syn och hörsel, och fungerande armar och ben är en allt för ofta förbisedd gåva. Ibland tycks vi ta det för givet.

När vi väntade våran son var jag sjukt nervös dom sista veckorna, och var så oändligt tacksam för den fulländade, fungerande gåva naturen skänkt oss.

Satt och grinade för mig själv när jag läste om den stackars familjen, så fruktansvärt hemskt. Att se sitt barn tyna bort på det sättet måste vara det värsta man kan råka ut för här i livet. :(

lorkan skrev:
2057179 Hemskt. :(

En jävla otur också, med tanke på att ca 1 barn per år föds med det.
Hade varit lika mycket otur för den familjen som hade fått ett barn med den sjukdomen istället för Tille om inte han hade fått det..

Kan ärligt och fullkomligt egoistiskt erkänna att jag är fruktansvärt glad att min son föddes frisk.
Därmed absolut inte sagt att jag inte lider med Tille och hans familj, för det gör jag verkligen, det kan inte finnas nåt värre än det de går igenom nu! :gråta

FeeBee skrev:
2059981 Hade varit lika mycket otur för den familjen som hade fått ett barn med den sjukdomen istället för Tille om inte han hade fått det..

Kan ärligt och fullkomligt egoistiskt erkänna att jag är fruktansvärt glad att min son föddes frisk.
Därmed absolut inte sagt att jag inte lider med Tille och hans familj, för det gör jag verkligen, det kan inte finnas nåt värre än det de går igenom nu! :gråta

Men det är ju det jag säger. En jäkla otur. Kvittar vem det blir, fortfarande otur. :fatta! :tungan

lorkan skrev:
2060036 Men det är ju det jag säger. En jäkla otur. Kvittar vem det blir, fortfarande otur. :fatta! :tungan
Jag menade inte att tracka ner på dig eller det du sa, förlåt om du tog det så.... :pannkyss

Och ni kan hjälpa till och förhindra det.
Har ni råd med hoj,tanka den och festa så kan ni gott skänka en slant till forskning som förhindrar det. :tummenupp
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,804207,00.html

exempel: Medlemmar på SH =22,746st ,lägg var sin hundring och det är en jäääääävligt bra start = 2.274.700:-

tänk på att det kunde vara erat egna barn!

Last edited:
Hade nog hellre sett att knappt 3 miljoner kronor gick till något som fler har nytta av, med tanke på att det bara (bara och bara) rör sig om 1 barn per år i snitt.

lorkan skrev:
2062820 Hade nog hellre sett att knappt 3 miljoner kronor gick till något som fler har nytta av, med tanke på att det bara (bara och bara) rör sig om 1 barn per år i snitt.
Och det kunde lika gärna vara ditt egna som sagt var (om du nu har något).
Visst behövs pengar till något som räddar fler liv också men med tanke på att cancer,aids mm har redan fått så jävla mycket pengar och kommit så långt, så kan detta som man knappt hör talas om också behöva få in en slant annars blir det ju hur många som helst i slutändan ändå.
Som sagt var,ni har råd med massa men ni kan inte lägga ett litet bidrag?? Ledsamt och se vad folk är snåla...
200:- insatta från mig och min sambo

[- sNaIjK -] skrev:
2063241 finner inte ord...

Lite allmän info om ämnet som jag tycker är ledsamt eller grymt valfritt vad man kallar det, men intressant.

Det dör ca 30 000 barn (mellan 0-5 år) om dagen i världen i sjukdomar som man kan bota ex diarre/feber mm, man räknar inte in i denna sifra AIDS / HIV klart tänkvärt, medicin och sjukhus/läkare skulle förändra denna siffra enormt, på 10 dagar dör det fler barn än det gjorde under hela Tsunami katastrofen!! "var är mediabevakningen om det?"

Sverige har lägst barndödlighet i världen ca 1 på 1000, botswana har en barndödlighet på ca 400 på 1000. Sunda förnuftet säger att det är inte lättare för en förälder i Afrika/asien att mista ett barn än om man är från Västländerna.

Milleniemålen ska vara uppnådda år 2015 i den takten förändringarna sker just nu, ligger vi efter med ca 5 miljoner för många barn som dött, jämfört mot den ursprungliga tanken, år 2015 är det 47 miljoner för många barn som dött.

Nordens befolkning består bara av 0,5 % av världens befolkning men vi kan ju faktiskt göra en insats om vi vill, vi har grymt med pengar.
kanske skulle vi på SH satsa en krona per liter soppa vi köper i någon form av bistånd, bara en tanke.

Over and out från Dalarna.

P.S varje räddat barnliv måste väl ändå vara en välgärning eller?

När jag läser sådana här saker så är det som om någon sliter ut hjärtat på än och hoppar på det, det gör ont enda längst in i själen.
Varför kan inte bara familjer, barn och vuxna bara få vara friska, må bra och vara lyckliga, varför? :gråta

Det enda positiva för min del när jag läser en sån här sak är att jag stannar upp för en stund och tänker. Det är alltid så förbannats mycket stress och andra saker annars som gör att man inte stannar upp och njuter av livet...

Kommer helt klart att ägna lille Tille en tanke för var dag som går och ska dra mitt strå till stacken va det gäller forskning.

Och mitt i allt det här så vill jag ändå tacka Tilles föräldrar som orkar gå ut med det här i media, tack för att ni fick mig att stanna upp igen :)

Massa :krama till Tille på din resa och hoppas att den blir så smärtfri som möjligt, du får det snart bättre... :( :gråta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg