Tålmodiga stockholmare

Victor skrev:
Oj, det där var lika mycket löngner och fördomar...

Jepp, bra att du fick upp ögonen för vilka lögner och fördomar det är. Det visar hur bra det är med en sån sida som bemöter alla skumma uppfattningar de som inte vet bättre har om Norrland! :tummenupp

Jag håller förvisso inte med om det första stycket. Jag vill fortsätta berätta att jag kommer från Norrland och kalla mig för norrlänning, även om det förmodligen uppfattas som skrytsamt.

Victor skrev:
Oj, det där var lika mycket löngner och fördomar som det skrivs på info14s hemsida. Att passagen tillåter sånt på sin domän är häpnadsväckande!
Det går inte att bemöta sånt med sakliga argument, skit ska skit ha.

Edit: Nu verkar inte info14s sida funka som den ska men ni vet säkert vilken jag menar.

Din värld är ganska lite eller hur?? Hittar väl inte längra norr eller söder där pendeln vänder.
Prova att utforska Sverige så skall du se att du blir positivt överaskad, Var stad och landskap har sin egen charm

4-fun skrev:
Din värld är ganska lite eller hur?? Hittar väl inte längra norr eller söder där pendeln vänder.
Prova att utforska Sverige så skall du se att du blir positivt överaskad, Var stad och landskap har sin egen charm
Absolut, men gnället på Stockholmare från diverse delar av landet blir lite lätt patetiskt när det är vi som bidrar med pengar så att ni andra kan bo där ni vill.
2.5 miljarder till Skåne och drygt 1.5 miljarder till Göteborg, har ingen siffra för "Norrland" men att ni skulle klara er själva har jag svårt att tro.

sandstream skrev:
Absolut, men gnället på Stockholmare från diverse delar av landet blir lite lätt patetiskt när det är vi som bidrar med pengar så att ni andra kan bo där ni vill.
2.5 miljarder till Skåne och drygt 1.5 miljarder till Göteborg, har ingen siffra för "Norrland" men att ni skulle klara er själva har jag svårt att tro.
Har du gått på den lätta?

vad producerar stockholm ??????????????????
Vad har stockholm för råvaror att bidra med ?????
Om inte landsbyggden fanns skulle ni ju inte ha något att jobba med, och om inte storstäderna fanns skulle inte landsbyggden få förmedlat sina råvaror.
Vi behöver varandra.
Nu tycker jag att vi alla stämmer upp i we shall overcome.

Fuck that. jobbat i fjollträsk i tre år. förstår varför ni blir som ni blir. :huvet :huvet :D

Inte utveckling heller då dom flyttar den till Indien :tuttar
Sverige är dömt :huvet
Mig veterligen produceras ganska mycket skog och Järnmalm i Norrland

Last edited:
4-fun skrev:
vad producerar stockholm ??????????????????
Vad har stockholm för råvaror att bidra med ?????
Om inte landsbyggden fanns skulle ni ju inte ha något att jobba med, och om inte storstäderna fanns skulle inte landsbyggden få förmedlat sina råvaror.
Vi behöver varandra.
Nu tycker jag att vi alla stämmer upp i we shall overcome.

Fuck that. jobbat i fjollträsk i tre år. förstår varför ni blir som ni blir. :huvet :huvet :D

Tja typ 30% av statens totala skatteintäkter :fatta! :fatta! ...det finns olika sorts produktion serru...sov du på samhällskunskapen i skolan??? :hihi

sandstream skrev:

GOOOO sandstream :tummenupp :tummenupp :klappar :klappar

tror inte att norrland klarar sig själv, tror inte stockholm klarar sig själv heller, kan vara så att hela landet behövs som helhet för att det skall fungera.
Stockholm-norrland gnabb kommer dock alltid finnas. Huvudsaken är väl att man gör det med glimten i ögat :banana

Jävlas inte med stockholmarna säger jag bara... hehe...

Btw, malmö/skåne behöver så mycket bidrag för att det ger bort momsen till danmnark och tyskland.... :fyllisar

Efter att ha åkt runt lite i sverige å sett div sock'nen å byar, så fattar man hur mkt pengar som måste skjutas till för att få allt att gå runt ... som t ex kisa i småland - en mack, en affär å ett konsum men säkert 600 hus :3freak

..och så ser det ut överallt på landsbyggden, va pysslar alla med? Många verkar vara förtidspensionerade, för de flesta hänger i "centrum" på inte-arbetstid...Och sen är väldigt många Stockholms-fientliga, å rör inte en min om man står vid sidan av vägen, pga av soppatorsk,. vinkar å shoar, men ingen stannar. Ingen täckning på mobben iofs, men vi har gett er teknik, i form av mobiltelefoner s k mobiler och nallar (vet intev ad ni kallar det..) men allt man får tillbaks, är utanförskap å fientlighet,. tur att man inte var mörkhyad i eksjö, då hade man nog inte fått handla snus hos lokala lanthandeln :huvet

Inte för att vara trångsynt, men Sthm ger många "farmers" bröd på bordet, men ändå är väldigt många fientliga mot oss när vi besöker våra "sos-barnbyar" ute i byggden... Kom igen, släpp loss, allt handlar inte om jakt å snacka skit om fjollträsk :7peta

Last edited:
Så här är det:
Bilköer = bilar i köer. :banana
Har du någonsin hört talas om mc-köer? Det ska väl vara vid nåt större mc-arrangemang, typ Swedish Bike Meet eller Norrtälje Custom Bike Show, men mc-köer. Nej, det finns inte i trafiken. :tummenupp

bsajanne skrev:
Har du någonsin hört talas om mc-köer? Det ska väl vara vid nåt större mc-arrangemang, typ Swedish Bike Meet eller Norrtälje Custom Bike Show, men mc-köer. Nej, det finns inte i trafiken. :tummenupp

Man kan gå med i en lädervästklubb. Då samlas hela klubben med jämna mellanrum och övar att köra i MC-kö! :tummenupp

IronMike skrev:
men Sthm ger många "farmers" bröd på bordet

Jag vet inte om det där var ett försök till humor men jävligt kul var det i vilket fall! :rofl

Spannmålsproduktionen på Södermalm är, som alla vet, rätt omfattande och en jävligt snyggt layoutad annons för medel mot subdermala blödningar är en favoriträtt i Kisa. :tummenupp

Blip skrev:
Ja ni stockholmare är då ett tålmodigt släkte. Själv blir jag mäkta irriterad efter att ha köat en timme. Ser ut som att det ska fortsätta på samma sätt ett tag framöver med. Trots det så möter jag en silverfärgad R1 på bakhjulet på essingeleden i motgående riktning. Härligt att se, men förvånansvärt många hojåkare som lydigt står kvar i kön.

Kommentar från passageraren: Den där hade inte alla hästar hemma :hihi

Kan bara säga att jag har haft en kollega från Müchen här i två veckor. Hans kommentar var. Fasiken va lugnt det är på vägarna. Ni har knapt någon rusningstrafik!!

JB

morlock skrev:
Btw, malmö/skåne behöver så mycket bidrag för att det ger bort momsen till danmnark och tyskland.... :fyllisar

Är det inte lika bra att vi ger bort Malmö/Skåne till Danmark istället då. :arsele

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman