Tålmodiga stockholmare

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ja ni stockholmare är då ett tålmodigt släkte. Själv blir jag mäkta irriterad efter att ha köat en timme. Ser ut som att det ska fortsätta på samma sätt ett tag framöver med. Trots det så möter jag en silverfärgad R1 på bakhjulet på essingeleden i motgående riktning. Härligt att se, men förvånansvärt många hojåkare som lydigt står kvar i kön.

Kommentar från passageraren: Den där hade inte alla hästar hemma :hihi

Blip skrev:
Ja ni stockholmare är då ett tålmodigt släkte. Själv blir jag mäkta irriterad efter att ha köat en timme. Ser ut som att det ska fortsätta på samma sätt ett tag framöver med.
En timme är vardagsmat i Tokholm.
Vi får lära oss på körskolan att alltid ha ett tält i bagageluckan för eventuell övernattning vid vägen :rolleyes:

ja man får ju perspektiv på saker och ting i alla fall. Här tycker man att en kötid på 15-20 minuter är extremt. :rolleyes:

Yoshi_gixxeRR skrev:
Köa... :va
Jag kör alltid FÖRBI bilarna :hihi

.../Yoshi

Jag var inne på den linjen med, men tyvärr var S60:in bara liiite för bred för att kunna klämma sej emellan.

Essingeleden my ass,,, prova att ta dig från Öfvre Östermalm till fina förorten i Järfälla en vardag runt fyrasnåret så kan vi snacka kö sen :gnissla
Ska bli jävligt skönt med dom där biltullarna. :tummenupp

jag knölar mig mellan alla bilar på alla sidor, orka stå där å låta motorn gå varm :D så länge polisen inte kan komma fram så ere lugna puckar!

Idag tog det 40 minuter att åka från mitt-på-Lidingö till Villagatan på Östermalm.
Det är säkert fem kilometer.

morlock skrev:

Hörru, detär ni bönder som kommer hit och gnäller.
Sen gnäller ni för att ni får för lite bidrag av alla produktiva storstadsbor. Och för att inte tala om allt bitchande om hur jävla långt ni har till alla affärer, uteställen och lokala hembrännaren.
Nu får det snart vara nog! Jag kokar av ilska.

Victor skrev:
Hörru, detär ni bönder som kommer hit och gnäller.
Sen gnäller ni för att ni får för lite bidrag av alla produktiva storstadsbor. Och för att inte tala om allt bitchande om hur jävla långt ni har till alla affärer, uteställen och lokala hembrännaren.
Nu får det snart vara nog! Jag kokar av ilska.
:hihi

Den sortens ont som drabbar stockholmare är bra ont.

:corn :corn :corn

Men ROFL vilken vedervärdig vändning den här tråden tog då!

"Alla hojåkare är som en enda stor gemenskap, därför har vi en hemsida där vi umgås."

Ska bli intressant att följa det här.

Idag tog det mig 85 minuter från lidingöbrot till medborgarplatsen, och jag åkte bussfil och hade mig... Vid 16-17 tiden...

Jävlar!!

Hmmm...vi kramas nog inte så mycket i trafiken i Stockholm trots allt.

Var tvungen att åka i kapp en stor fet BMW X5 på Essingeleden idag och :FU. Han var 1 cm från att klippa mitt framhjul, satans pucko.
Han verkade föga impad av min fina gest :confused:

Mattias skrev:
Idag tog det 40 minuter att åka från mitt-på-Lidingö till Villagatan på Östermalm.
Det är säkert fem kilometer.

För mig tog det en kvart från övre östermalm till djupaste söder. Men då körde jag knappt ett kvarter lagligt.

Bara bussfiler, fel sida av refuger, mot körriktningen, över trottoarer och på cykelbanor.

Jag har gett upp. Jag köar inte mer. PUNGT!

Blip skrev:
Trots det så möter jag en silverfärgad R1 på bakhjulet på essingeleden i motgående riktning. Härligt att se
Kan det ha varit jag?

Bifogat

• 006.jpg
    006.jpg
    80.6 KB · Visningar: 189
Vi är helt enkelt så jävla bra :rolleyes:.... Här ute på landsbyggden så äre gott att slippa alla bilköer dock, vi har Nynäsvägen, och E73an istället... :(

RoLLER skrev:
För mig tog det en kvart från övre östermalm till djupaste söder. Men då körde jag knappt ett kvarter lagligt.

Bara bussfiler, fel sida av refuger, mot körriktningen, över trottoarer och på cykelbanor.

Jag har gett upp. Jag köar inte mer. PUNGT!

En kvart! Det skulle jag vilja sett... Med bil alltså, du måste skämta.. :)

Det värsta är att ju längre tid man köar desto farligar blir körningen, mot slutet var det riktigt illa... oj oj oj...

Var piss och skitnödig samt hungrig och sjuk, vilket ökade på stressen ytterligare, samt att bensinmätaren stod längst ner på röda markeringen, och jag har inte haft bilen så länge, vet inte hur länge man kan köra på rött, så det var bara att gasa på och hoppas att man skulle komma hem till slut... gaaaahhhh

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman