De stora förseningarna de senaste dagarna har inget me snön att göra utan det faktum att X2000 har en förmåga att titt som tätt dra nervkonaktledningar, sju mil var drabbat.
Minnet brukar vara kort; det var så här när jag började pendla år 2000 ( månadskort återbetalades) o man hade även stora problem när x2000 började köras, de är helt enkelt slut nu o ska bytas ut mot andra snabbtåg (x55 tror jag).
Jag har drabbats av stora förseningar (snö, kyla, solkurvor, vilt, signalfel, lokfel, personalbrist, kvarglömd personal på perrong, lokförare som inte vet att man ska köra, teletekniskt fel, dörrfel etc etc)men efter åren lärt mig att vara förberedd o ta reda på info själv för e det ngt vi pendlare stör osd mest på så e det inte själva förseningar när det e mycket snö (det blir kaos i trafiken även när det gäller biltrafiken), det är bristen på INFORMATION.
Tack o lov har Västtrafik justa resegarantier så man blir bra kompenserad, får 360 kr om tågen inte går o jag får ta bilen o 50kr vid 20 min försening.
Köper man in tåg som inte fixar kyla så blir detta resultatet, förvånad..nej. ..skulle aldrig ta x2000 om jag hade ngn tid att passa..
0557 går mitt tåg, kaos idag ..skulle inte förvåna mig, går aldrig till stationen utan att kolla trafikverkets hemsida.. pendlarnas bästa vän förutom info från andra pendlare.