Tåg kraschade in i bostadshus.

Först en masskrock med hittills 3 döda, sen brakar ett tåg in i ett hus.

Känner på mig att det här kommer bli ett sjuhelvetes år :glömdet
 
Jag i min naivitet trodde man övervakade alla tåg från någon central och i värsta fall kunde bryta strömmen?
Förutom nycklar borde de kanske utöka med kodlås?

Jo kan man ju tycka att de gör. Men jag vet inte, städerskan kanske visste vakternas fika och rökpauser?
Det är väldigt ofta som städare kan gå väldigt obemärkt omkring en.

De blir nog dyrt för kvinnan. Underbart att hon har ett jobb så hon kan betala iallafall.

Måste ju kännas kul för 'na att veta att hon är Sveriges mest idiotförklarade person!

Absolut inte. Om personen ens får behålla sitt jobb.

Det tror jag den personen får. Glömmer saker gör folk och det tror jag inte är anledning nog att sparka någon som vart anställd en längre tid. Tror även att det har hänt fler gånger att tågförare glömt nycklar på fikabord och liknande men då har de haft turen att inget har hänt. Sen har ju säkert sl ett avtal med städbolaget att det förväntas att saker som nycklar och värdesaker ska lämnas in till kansli eller väktare och säkert har det fungerat jätte bra.. tills nu.

Tror nog mer att städbolaget ligger risigt till när det kommer till deras kontrakt med SL :näsblod
 
Men hur i flåklypa är det möjligt? Har man för det första inget säkerhetssystem som är master över vad nu än föraren eller i det här fallet städaren råkar trycka på för knapp? Gasen har väl dödmansgrepp på tåg (eller?) men om nu någon obehörig är ute o fyllerälsar så känns det ju för det första som att något system borde slagit ifrån innan skiten brakar in i ett hus och för det andra hur jefla fort gick det om tåget kom så långt? Borde man inte ha bättre spärrar än sådär, framförallt med närliggande hus.

Kommunisttrafik e f-n det värsta jag vet, tvi f-n! :D

Skönt att tågskrället inte frontade med något annat tåg eller flygplan i.a.f..
 
Last edited:
Jag är övertygad om att det kommer att framkomma omständigheter som är till kvinnans fördel. Det är liksom inte tjejer som hittar på sånt här. Dessutom är det alldeles för tidigt att kunna peka ut en person som ensam skyldig när denne är allvarligt skadad på sjukhus och inte kunnat höras ordentligt.

Det är ngt fishy med det här, det är min magkänsla.
 
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sakerheten-brast-hos-arriva_7830436.svd

Lindström får frågan om tåget kan ha gått i gång av en olyckshändelse.

– Jag utesluter ingenting. Det händer ju att femåringar får i gång en bil. Men det får polisutredningen titta på, säger han.

För att kunna flytta på ett tåg måste dödmansgreppet, även kallat säkerhetsgrepp, tryckas ned – antingen med handen eller foten.

– Om man skulle slöa till eller tuppa av slår nödbromsen till på 2-3 sekunder, säger Lars H Ericsson, som är säkerhetsdirektör på SL och också med på pressträffen.

Om det krävs dödmansgrepp så låter det konstigt att det var en olyckshändelse. Jag gissar på narkotika eller självmords försök.
 
Undrar när första flashspelet kommer om tåget och framförallt om headshot på guldrånaren.
 
Jag är övertygad om att det kommer att framkomma omständigheter som är till kvinnans fördel. Det är liksom inte tjejer som hittar på sånt här. Dessutom är det alldeles för tidigt att kunna peka ut en person som ensam skyldig när denne är allvarligt skadad på sjukhus och inte kunnat höras ordentligt.

Det är ngt fishy med det här, det är min magkänsla.

ä! Hon ville ta sig hem fort och enkelt helt enkelt efter att hon städat klart. Att hon sedan körde lite fort vart ju oturligt.
 
Jag är övertygad om att det kommer att framkomma omständigheter som är till kvinnans fördel. Det är liksom inte tjejer som hittar på sånt här. Dessutom är det alldeles för tidigt att kunna peka ut en person som ensam skyldig när denne är allvarligt skadad på sjukhus och inte kunnat höras ordentligt.

Det är ngt fishy med det här, det är min magkänsla.

Och tillråga på det, sitter inte drivningen ganska långt fram på ett tåg? :va :glömdet
 
I trafikolyckor är det aldrig förarens fel utan alltid fordonen, väderleken eller omgivningen, jag antar att denna regel också gäller för tågolyckor :hihi Så fröken tågluffare är givetvis oskyldig!!! :fakta
 
I trafikolyckor är det aldrig förarens fel utan alltid fordonen, väderleken eller omgivningen, jag antar att denna regel också gäller för tågolyckor :hihi Så fröken tågluffare är givetvis oskyldig!!! :fakta

Är inte grundtanken att om man kört av vägen eller på något sätt orsakat en olycka så har man kört över sin förmåga och därmed brutit mot lagen? ;) Tror det var Finland som kör rätt hårt på den regeln eller så var det en skröna.
 
Då är det lokföraren som ska jagas nu.Men att lägga stenar eller tyngder på en pedal borde vara jämnställt med att koppla ur en nödstopp
hmm, nu har jag inte "kört" tog sedan mitten av 80 talet, men dödmansgreppet i norska tåg var dubbelverkande, du var tvungen att ändra läget med jämna mellanrum, för länge nertryckt gav samma resultat som opåverkat, bromsarna slog till.
Det är tydligen helt annorlunda nu/här.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top