Tävlingsverksamhet MiniMoto !

Kanske det var startnumrets fel?

Man vet ju aldrig, men han har ju nr 7 på hojen. Det finns ju en man (7:an)från sydliga bredgrader som oxå har nyckelbens brott efter Enköpings tävlingen. Så vi kanske får fundera på att byta nr.:D

Kåporna är redan på lack.håller på och kollar över cykeln så allt är fixat till den dagen axeln är hel.

Hoppas det kommer många till nästa tävling,både tävlande och publik. Vi kommer iaf som publik.

HA DE :tummenupp
 
Man vet ju aldrig, men han har ju nr 7 på hojen. Det finns ju en man (7:an)från sydliga bredgrader som oxå har nyckelbens brott efter Enköpings tävlingen. Så vi kanske får fundera på att byta nr.:D

Kåporna är redan på lack.håller på och kollar över cykeln så allt är fixat till den dagen axeln är hel.

Hoppas det kommer många till nästa tävling,både tävlande och publik. Vi kommer iaf som publik.

HA DE :tummenupp

Hur går det för grabben är han på bättringsvägen?....Kanske det är dags för pappa att göra debut under tiden kanske?:tummenupp
 
Det är en Dm tävling i minimoto på gång i Kalmar nu (27/7) så alla som är intresserade att vara med eller kanske bara kolla lite är varmt välkomna !

Hur ni anmäler er hittar ni på hemsidan: www.kmkrr.se

Mvh Jonas
 
Ingen liten fegis här inte

Hur går det för grabben är han på bättringsvägen?....Kanske det är dags för pappa att göra debut under tiden kanske?:tummenupp

På dagen 3veckor efter han bröt nyckel benet så körde han första varven igen. Veckan efter så var han med på RM tävlingen i Västerås. Visst är han kanske lite mer försiktig nu men det blir bättre för varje gång. Så om nu bara jag kan lära mig att ställa in hojen rätt ( klantade mig med kopplingen på RM) så är vi snart på samma tider igen.:tummenupp

Det är en Dm tävling i minimoto på gång i Kalmar nu (27/7) så alla som är intresserade att vara med eller kanske bara kolla lite är varmt välkomna !

Hur ni anmäler er hittar ni på hemsidan: www.kmkrr.se

Mvh Jonas

Nästa helg så har vi tävling i Västerås igen. 2 tävlingar på två dagar. Andra dagen byter vi håll.

Tävlingen är även för dom som aldrig har tävlat förut och vill prova på, spelar ingen roll om du har "riktig" eller kines.

Kolla på minimoto.se efter mer info.

/ Hulth
 
Last edited:
Så var det då dags för årets sista deltävling i Riksmästerskapet i Minimoto !
Tävlingen körs i Kalmar på Skogstorps motorbana 7/9-08 med träningar den 6/9.

Tiderna som gäller är hela dagar mellan 08,00-18,00 på lördagen och 08,00-ca16-17,00 på Söndagen.

Inbjudan ligger på WWW.KMKRR.se för dom som eventuellt vill vara med, annars är alla varmt välkommna att bara titta på...serveringen håller öppet !
 
Norrköping

Det är även tävling i Norrköping nu till helgen :tummenupp .
Om ni inte vill köra så kom gärna och var publik.
 
fått hem en e16 tror jag dom kallas. kina motor och är helt tänd på att köra tävlingar. nåväll en kines men man måste börja nånstans. just nu sitter jag med förgasar plutten och tunar in. finns en bana i närheten av mig här i tumba/tullinge. någon som vet nåt om den? var inne där för många år sedan och blev kär i en hoj för 16.000. ojoj ^^ vilka drömmar undrade mest om den var igång occh om nån t.o.m kör där som är medlem här.
 
fått hem en e16 tror jag dom kallas. kina motor och är helt tänd på att köra tävlingar. nåväll en kines men man måste börja nånstans. just nu sitter jag med förgasar plutten och tunar in. finns en bana i närheten av mig här i tumba/tullinge. någon som vet nåt om den? var inne där för många år sedan och blev kär i en hoj för 16.000. ojoj ^^ vilka drömmar undrade mest om den var igång occh om nån t.o.m kör där som är medlem här.

Banorna som körs på kan du hitta på: http://portal.minimoto.se/

Om du snackar med killarna på Maxat racing så vet nog dom mera annars !

http://www.maxat-racing.se/
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top