Tävlingskalender 250SP 2006

Kan inte se hur Mike kan lastas för HMS-beslut?

Beslut tas väl av HMS å ingen annan än HMS??

Upplys mig.

Y

RR ABBE skrev:
2040118 Ett litet problem bara.
Som det ser ut nu så får vi inte vara med på knutstorp.
Enligt Eva Gödke och Djävulen själv, Herr Luff så fanns det ej plats för oss där.

Enda chansen är om Hyllinge anordnar en B-tävling och låter oss tävla där, detta också enligt Eva.

Trist jag är halv kvick på knudan ju....

Ursäkta om jag retade upp någon. :pannkyss

Ibland får jag känslan av att Mike lägger sig i lite för mycket där han egentligen inte har befogenhet.
Ibland tror han att han bestämmer i en tävling fast han bara är promotor och inte ens är en dommare.
Vid ett tillfälle sa han till mig att förare fanns det gått om men funktionärer var det ont om så förarna kommer i andra hand. Konstigt jag trodde att eftersom RR i sverige inte direkt är någon stor publik sport betyder det att det är förarna som BETALAR för att köra. Det jag försöker säga är att han ibland är lite väl respektlös mot oss förare och ofta lyssnar han väldigt dåligt på oss.

Till exempel vad har han med våra däck att göra?
Tydligen är han inblandad i vilka däck vi ska få köra med i år fast han inte tillhör svemos tekniska avdelning.

Nå väl, ni behöver inte lyssna på mig alla har vi våra åsikter. :tungan

RR ABBE skrev:
2044798 Ursäkta om jag retade upp någon. :pannkyss

Ibland får jag känslan av att Mike lägger sig i lite för mycket där han egentligen inte har befogenhet.
Ibland tror han att han bestämmer i en tävling fast han bara är promotor och inte ens är en dommare.
Vid ett tillfälle sa han till mig att förare fanns det gått om men funktionärer var det ont om så förarna kommer i andra hand. Konstigt jag trodde att eftersom RR i sverige inte direkt är någon stor publik sport betyder det att det är förarna som BETALAR för att köra. Det jag försöker säga är att han ibland är lite väl respektlös mot oss förare och ofta lyssnar han väldigt dåligt på oss.

Tydligen är han inblandad i vilka däck vi ska få köra med i år fast han inte tillhör svemos tekniska avdelning.

Lite klarhet i däckfrågan dårå: Ursprungligen så var det Mike som fixade Dunlopspons på däck till 250SP, inte Svemo. Alla som körde 250SP i SO måste ha en Dunlopdekal på hojen, det här var väl runt 2000. 250SP i SM hängde på tåget och sedan dess så har det varit Svemo som hållit i däckfrågan.
Sen att Mike tog tag i däcksfrågan i år sa han själv berodde på att ingen på Svemo verkade göra något och ingen annan heller. Så han tog självmant på sig att samla in offerter så det hände något! Han har inget intresse i att besluta om vilka däck vi ska köra på utan han kommer gladeligen att lämna ifrån sig offerterna till Svemo/oss för att ta beslut.
Jag är i alla fall positivt överraskad!

RR ABBE skrev:
2044798 Ursäkta om jag retade upp någon. :pannkyss

Mike är bara promotor på SM/SO-tävlingarna och HMS kör ju bara SM så på HMS tävlingar har han inget att säga till om vad jag vet.
Däremot håller jag med om att förare finns det gott om men inte funkisar och utan funkisarna kan ni betala hur mycket som helst, det blir inga tävlingar ialla fall.

250sp knutstorp

RR ABBE skrev:
2040118 Ett litet problem bara.
Som det ser ut nu så får vi inte vara med på knutstorp.
Enligt Eva Gödke och Djävulen själv, Herr Luff så fanns det ej plats för oss där.

Enda chansen är om Hyllinge anordnar en B-tävling och låter oss tävla där, detta också enligt Eva.

Trist jag är halv kvick på knudan ju....

Då ställer vi upp i 250r och kör ett eget sp race i racet. Det borde vara många platser lediga för dom är ju inte så många. att blanda olika klasser är ju inte någonting nytt, 250r är ju öppen för A-B förare.

*/ ?>
Back