tävlings klaser

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RMZ450 SX144
Vad finns det för olika klasser å så, finns det någon rookie klass för nybörjare eller måste man börja köra mot eliten direkt. Har sökt som en tok men hitar inget. Och så undrar jag vad bör man välja för hoj att tävla med har funderat lite på någon 450, men räker en sån till? ska välja en enduro eller cross hoj som grund?

Tacksam för svar :Bugar

Finns bara en klass i Sverige. Iaf. i år. Finns ju två klasser ute i europa men vi har nog inte tillräckligt med förare för det.
Välj en 525:a SX. Och lägg i två växlar till. Lämna in dämparen och gaffeln till Springzz för ombyggnad till motard.
Sen har du en hoj som står sig bra och då är det bara att gasa.

420 skrev:
Finns bara en klass i Sverige. Iaf. i år. Finns ju två klasser ute i europa men vi har nog inte tillräckligt med förare för det.
Välj en 525:a SX. Och lägg i två växlar till. Lämna in dämparen och gaffeln till Springzz för ombyggnad till motard.
Sen har du en hoj som står sig bra och då är det bara att gasa.

Tråkigt att det bara finns en klass kanske går lite för fort för mig då, hoppas det blir någon rookie klass tills nästa år

tack

Nej varför då? Är du rädd för att bli omkörd?
Alla är välkomna och alla gör sitt bästa. Se o lär o bli bättre. :tummenupp

420 skrev:

Vi får se nästa år hur det blir, vad behöver man inföskafa för grejor? Och hur mycket däck gör man av med under en helg?

420 skrev:

Nu har jag besämt mig för att prova att tävla lite nästa år, tänkte köra med min 660 blir för bökigt att byta hoj just nu. vad ska jag köpa för däck, vart behöver man naja, kom gärna med mer tips om jag glömt något, och vart kan jag träna så nära sthlm som möjligt?

Testa supermotard.se - klicka tävling. Där finns reglemente.

Jag körde mina första tävlingar på vanliga Pilot Sport vilket funkade skapligt och framförallt var väldigt billigt. Jag skulle rekomendera Michelins Pilot Motarddäck. Vet inte exakt vad det är de heter men det är slicks som är lite skurna och funkar otroligt bra.

Tränar gör du nog lättast och närmast på Rörken (om det körs nåt där i år) och på Sviestad.

blom skrev:
någon som vet vad priset är för sådan däck??
1200 fram å 1600 bak hos nisses nånting

Annars ligger de runt 1600 fram å 2000 bak hos närmaste handlare, typ...

Problemet verkar va att få fram dom, Michelin verkar ha problem just nu (de vi beställde kom som helslicks istället [till handlaren], men de är påväg)!

(egentligen ska inte jag uttala mig om detta, Leffe som gjorde undersökningen och jag kan nog förvrida sanningen lite :huvet )

OlleR skrev:
1200 fram å 1600 bak hos nisses nånting

Annars ligger de runt 1600 fram å 2000 bak hos närmaste handlare, typ...

Problemet verkar va att få fram dom, Michelin verkar ha problem just nu (de vi beställde kom som helslicks istället [till handlaren], men de är påväg)!

(egentligen ska inte jag uttala mig om detta, Leffe som gjorde undersökningen och jag kan nog förvrida sanningen lite :huvet )
Det var billigt som tusan det. En av gummihandlarna här i stan ville ha typ 2700:- för ett bakdäck....
Ta gärna reda på mer exakt var det var ni handlade....

Apropå däck - jag handlade en komplett uppsättning Dunlop 207GP (mediumblandning) för 2.500:- hos TL-racing i Norrköping. Inte optimala däck för supermotard på tävlingsbana, men bra pris för fina asfaltsdäck.

TomK skrev:
Apropå däck - jag handlade en komplett uppsättning Dunlop 207GP (mediumblandning) för 2.500:- hos TL-racing i Norrköping. Inte optimala däck för supermotard på tävlingsbana, men bra pris för fina asfaltsdäck.
Suddgummi :banana

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back