Tävling: Vinn en signerad biografi av Gabor Talmacsi

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Idag när jag skulle ut på stan och käka lunch så möttes jag av en hord människor alla gående i samma riktning, snart listade jag ut att alla var på väg till standens bokhandel förnämligt nog granne till dagens lunchrestaurang. Väl framme vid restaurangen slår jag mig ner och avnjuter en utmärkt (med ungerska mått mätt) lunch och tittar ut över den 100m långa kön....
Är det Harry Potter som släpps på ungerska eller?
Nyfiken som man är kunde jag givetvis inte bärga mig utan går längst fram i kön och vem finner man där?

Jo the one and only Gabor Talmacsi som satt och signerade sin nya biografi med den klatschiga titeln Az életem 200 felett (mitt liv över 200). Kunde givetvis inte bärga mig utan köpte TVÅ exemplar och fick de signerade. När jag skulle få de signerade och Gabor frågade vilken namn han skulle skriva (då han sa det på ungerska förstod jag nada) så frågade han av vilken nationalitet jag var och jag svarade svensk, då sken han upp och sa "Nordgren Racing good guys".:yoparty

Så över till själva tävlingsmomentet som är enklaste möjliga....

Den som mutar mig bäst och ger roligast motivation till sin muta vinner ett signerat exemplar av boken......

ps. Litet problem bara BOKEN ÄR SKRIVEN PÅ UNGERSKA så man förstår ingenting men där är gott om fina bilder att titta på.

Last edited:
Litet problem? bara jag som tycker att det är ett ganska stort problem? :D

Boken ser jag som det ultimata sättet att lära sig dom allra nödvändigaste fraserna i det Ungerska språket + att jag var på plats när han blev världsmästare så tycker jag nog att jag är en värdig vinnare av detta exemplar.

Dessutom så är jag suverän i köket se signatur... så ska jag låta dej väl smaka av mina kokkonster när du tänker besöka Svedala igen...

Tack på Förhand jag PM:ar adressen :D

Boken ser jag som det ultimata sättet att lära sig dom allra nödvändigaste fraserna i det Ungerska språket + att jag var på plats när han blev världsmästare så tycker jag nog att jag är en värdig vinnare av detta exemplar.

Dessutom så är jag suverän i köket se signatur... så ska jag låta dej väl smaka av mina kokkonster när du tänker besöka Svedala igen...

Tack på Förhand jag PM:ar adressen :D

Ånej ånej - JAG fick SMS först :fakta om det stundande bokköpet... och jag har redan mutat Lill-Boris med mat så jag anser att jag redan s.a.s är den rättmätige vinnaren! ;)

Tycker det låter som Henrik Nordgren förtjänar ett exemplar. :) Du kan säkert få en kit-kolv som gått GP av honom i muta. :D

Ånej ånej - JAG fick SMS först :fakta om det stundande bokköpet... och jag har redan mutat Lill-Boris med mat så jag anser att jag redan s.a.s är den rättmätige vinnaren! ;)

App App App......

Det enda du gjorde var att duka bordet resten skötte damen din så den gills inte.

Tycker det låter som Henrik Nordgren förtjänar ett exemplar. :) Du kan säkert få en kit-kolv som gått GP av honom i muta. :D

Nordgren förtjänar en och får jag en kolv från GP i utbyte så blir det affär direckt!

Last edited:
Mordgren kommer sälja boken på Ebay...

Vad mer vill du ha? :)

Jag tar risken att boken kommer att säljas av Mordgren på Ebay för feta pengar....

Jag vill inte ha följande saker jag fått erbjudande om:
* 100 forint (3,5SEK)
* Bli borrad i tvåan (sh förnekar sig aldrig)
* Väldigt kexiga och ful-lagade kraschkåpor till en R6 -01

Det går att muta mig med det mesta (utom pengar)men saker med raceanknytning är alltid trevligt.

Ett Dominator-börnspår på en bit wellpapp signad av mig!

Lockande :brynad ?

Jag tar risken att boken kommer att säljas av Mordgren på Ebay för feta pengar....

Jag vill inte ha följande saker jag fått erbjudande om:
* 100 forint (3,5SEK)
* Väldigt kexiga och ful-lagade kraschkåpor till en R6 -01

Det går att muta mig med det mesta (utom pengar)men saker med raceanknytning är alltid trevligt.

kanske A747 olja?
begangnade raceslicks?

Snälla? :)

Last edited:
Jag vill inte ha mer av följande saker jag fått:

Det går att muta mig med det mesta (utom pengar)...
Vi märker det :hihi

kanske A747 olja?
begangnade raceslicks?

Jag gillar din kreativitet och A747 går alltid att blanda i ELF soppa och hälla i gräsklipparen när man vill känna lite riktig tvåtaktsdoft. Jag har dock redan en uppsättning ex Alvaro Molina slicks som sitter på min åka till glasskiosken moped
t_3053416_1.jpg

(Ja jag har en lila/rosa/gul moped därför att den har en sådan grym töntfaktor)

Var det där någon form av VM i fulqoute eller är du bara upprörd för att jag inte reserverade ett exemplar till dig.:mad: :mad:

Last edited:
Iiiiiiihhh! :skrämd
VIlken oerhört gräslig färgsättning på den moppen!!!!!

Jag gillar din kreativitet och A747 går alltid att blanda i ELF soppa och hälla i gräsklipparen när man vill känna lite riktig tvåtaktsdoft. Jag har dock redan en uppsättning ex Alvaro Molina slicks som sitter på min åka till glasskiosken moped
t_3053416_1.jpg

(Ja jag har en lila/rosa/gul moped därför att den har en sådan grym töntfaktor)

Var det där någon form av VM i fulqoute eller är du bara upprörd för att jag inte reserverade ett exemplar till dig.:mad: :mad:

:lol dra åt He**ete :lol jag var i desperat tillstånd för att få tag i en automatmoppe en gång... den enda som fanns till salu i närheten var just en sådan :rolleyes: :näsblod Jag tvekad å tvekade.....

Säkert en bra moped men jag kunde bara inte köpa den pga av färgsättningen!

Vem faan kan ha så dålig smak så man bestämmer att man skall massproducera ett fordon i den färkombon helt sjukt :dummer

När jag var femton pillade jag en del med mopeder och hittade en sån moppe billigt, som fick bli tjejens moppe. Dock fattades det en kåpa på ena sidan. En tom 2liters GB-big pack glass-box fick aggera kåpa efter att den i viss mån blivit modifierad och lackad i samma ötsökta kulör som hojen.

Så mitt förslag som betalning för boken kan bli en utsökt extra krash-kåpa till den fina mopeden :D .

Övrigt, spana in den justa expansionskammaren. Ett under av design, det ser ut som en stor svart vattendroppe hängande under maskin. Mycket nice :tungan.

Last edited:
Mutkolvarna på SH tycks behöva lite finslipning. Bäst hittills är Nordgren med en GP kolv.....

Ingen som har en hink Leca kulor från Assen eller någon annan accessoar som passar på hyllan över märkliga ting med en historia i garaget...

Mutkolvarna på SH tycks behöva lite finslipning. Bäst hittills är Nordgren med en GP kolv.....

Ingen som har en hink Leca kulor från Assen eller någon annan accessoar som passar på hyllan över märkliga ting med en historia i garaget...

Jag har faktiskt lite stenar från Assen (de använder inte Leca) från när jag krachade från 8:e plats i 250EM 2004, du får hälften av stenarna resten vill jag ha som minne.

Jag kommer inte sälja boken men stolt ha dem med på alla tävlingar och berätta din historia. (pj)Oscar om någon borde veta att jag inte säljer utan bara köper, har aldrig sålt något på eBay (Skölds hoj blev inte såld)

Till (pj)Oscar du har inte glömt bort sista varvet i Assen...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman