Tävling: udda modeller, gissa vilka.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag börjar. Suzuki har ett enormt sortiment men är i Sverige under de senaste femton åren framför allt och i dessa kretsar förknippat med GSX-R 750, GSX-R 1100/1000 och Hayabusa. Så vilka fullständiga namn har modellerna nedan?

Bifogat

• s2.jpg
    s2.jpg
    19.7 KB · Visningar: 227
  • s3.jpg
    s3.jpg
    27.5 KB · Visningar: 204
  • s4.jpg
    s4.jpg
    31.7 KB · Visningar: 223
  • s1.jpg
    s1.jpg
    29 KB · Visningar: 259
Nyteknik skrev:
2643660 Jag börjar. Suzuki har ett enormt sortiment men är i Sverige under de senaste femton åren framför allt och i dessa kretsar förknippat med GSX-R 750, GSX-R 1100/1000 och Hayabusa. Så vilka fullständiga namn har modellerna nedan?
104 visningar, inget svar. Vilken populär tråd! :tungan

Ledtråd: en av modellerna har fått sitt namn av en kurva som är uppkallad efter en fågel. Kurvan syns för övrigt på motorcykeln...

Jaha, det är väl bara att erkänna att man är helt lost på de där modellerna.

Fast bågen längst upp till vänster ser söt ut, är det Suzukis svar på Yamahas SRX?

Finns dom

Nyteknik skrev:
2643660 Jag börjar. Suzuki har ett enormt sortiment men är i Sverige under de senaste femton åren framför allt och i dessa kretsar förknippat med GSX-R 750, GSX-R 1100/1000 och Hayabusa. Så vilka fullständiga namn har modellerna nedan?

:tummenupp Bild nr 4 är ( GSX-R750R Limited Edition: ). Kan ses till-salu imellanåt i Tyskland.
Var är färg-bilderna?:confused:

bild nr 2 är rätt lik rgv250 fast utan kåpor, så den kan få heta rgv250n??

1. Suzuki Goose 250 1992
2. Suzuki TV 250 Wolf 1990
3. Suzuki GSX-R 250 1989
4. Suzuki GSX-R 750R 1986

:yoparty

Lobo Gixxer skrev:
2644352 1. Suzuki Goose 250 1992
2. Suzuki TV 250 Wolf 1990
3. Suzuki GSX-R 250 1989
4. Suzuki GSX-R 750R 1986

:yoparty
Full pott!

Men det heter egentligen GSX-R 750 Limited Edition. Torrkoppling, andra förgasare, annat säte m.m.

Goose fanns både som 250 och 350. Chansning?

Nyteknik skrev:
2644616 Full pott!

Men det heter egentligen GSX-R 750 Limited Edition. Torrkoppling, andra förgasare, annat säte m.m.

Vad finns det för fördelar med torrkoppling?

lorkan skrev:
2644623 Vad finns det för fördelar med torrkoppling?
Du blandar inte in dina slitna lameller i motoroljan. finns fler givetvis men jag orkar inte gräva så långt bak i huvudet.

Nyteknik skrev:
2644616 Full pott!

Vad jag vet så hette den GSX-R 750R. Sen att byggdes i begränsad upplaga är en annan femma. Men den hette inte GSX-R 750 Limited Edition.

Ang. Goose så var det inte en chansning. 350´n hade USD gaffel men 250´n hade traditionell.

lorkan skrev:
2644623 Vad finns det för fördelar med torrkoppling?
Förutom det som nämnts ovan sparar man även lite vikt.
Att det skulle låta "fränt" kan jag dock inte hålla med, snarare som att motorn håller på att skära.

Lobo Gixxer skrev:
2644694 Vad jag vet så hette den GSX-R 750R. Sen att byggdes i begränsad upplaga är en annan femma. Men den hette inte GSX-R 750 Limited Edition.

Ang. Goose så var det inte en chansning. 350´n hade USD gaffel men 250´n hade traditionell.
Det står "Limited Edition" under GSX-R-logon i alla fall och den benämndes så då den omskrevs i en amerikansk tidning 1990, kommer jag ihåg.

Angående Goose: vet du vilken bana som har en kurva med namnet "Goose-curve" eller liknande? Jag trodde det var Suzuka men det verkar inte stämma.
:va

sandstream skrev:
2644727Att det skulle låta "fränt" kan jag dock inte hålla med, snarare som att motorn håller på att skära.
Om det ljudar som en racer är det fränt. Oavsett hur det låter.

:fakta

Last edited:
Aja, shit the same...:D Det är en dubbel R iaf. Sen om den hette Limited Edition i vissa länder må så vara isf.

Cadwell Park har en kurva som heter "Gooseneck" det är den enda jag vet iaf.

Last edited:
sandstream skrev:
2644727 Förutom det som nämnts ovan sparar man även lite vikt.
Att det skulle låta "fränt" kan jag dock inte hålla med, snarare som att motorn håller på att skära.

Hmm. Är det torr eller våtkoppling på hojarna i MotoGP? Vad har jag förstått så låter det bara som fan med torrkoppling, Ducati har någon hoj med det va? (Som är en aningen nyare än GSXR 750R)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back