Tävling på Tullinge 12 Sept!

Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Burkplatta av kolfiber. ART, R1
"Tävling" på Tullinge 12 Sept!

På söndag den 12 Sept är det dragracing på Tullinge!
Vilket innebär 402 meter på tid!
MC är inbjudna till ett specialpris denna helg för att kunna prova på.
Bilarna har gjort det här ett tag, nu är det även våran tur.

Anmälan: 07 00-08 00.
Start 09 00-18 00.

Startavg: 150 Skr +
engånglicens/ Svemo försäkring: 50 Skr.

Vi måste börja någonstans,
nästa steg är ett Blackrace innan vintern.
Sedan jobbar vi för att få en asfaltbana för "stunts".
Och vidare en bana för körning!
Kom dit nu så att politikerna ser att vi vill göra något för att sänka antalet dödsolyckor!

Publik entrè 120 Skr.

Hoppas på att se er där!
Välkomna!

Last edited:
Riktig Bracketrace är att man kör mot en egen valbar tid, så att enbart reaktionstid och ens egen förmåga att köra lika från gång till gång räknas (utan att köra fortare än den tid ni uppgivit). Är det SSRO's Street Bike klass ni ska köra, är det en fast tid ni ska köra mot, dvs 10.20 sek. Det framgår inte av Carolinas postning om det är valfri "Dial-In" eller 10.20.

Själv tänkte jag plåga kopplingen lite till och köra Super Pro med blå/vit/svarta turbon innan jag bestämmer mig för om jag kör lustgas eller turbo nästa säsong.

andersbrink skrev:
Riktig Bracketrace är att man kör mot en egen valbar tid, så att enbart reaktionstid och ens egen förmåga att köra lika från gång till gång räknas (utan att köra fortare än den tid ni uppgivit). Är det SSRO's Street Bike klass ni ska köra, är det en fast tid ni ska köra mot, dvs 10.20 sek. Det framgår inte av Carolinas postning om det är valfri "Dial-In" eller 10.20.

Själv tänkte jag plåga kopplingen lite till och köra Super Pro med blå/vit/svarta turbon innan jag bestämmer mig för om jag kör lustgas eller turbo nästa säsong.

Inte kan man vara perfekt jämt! :notme
Nu står det rätt , Sorry!

Carolina Riedel skrev:
402 m på tid!
Trodde alla visste det? :va
:D

Jag har kollat på dracracing sen tidigit 80-tal till och från (var med på den gamla goda tiden när det kördes race i Bro med gathojar (Katanor i drivor :yoparty)) så jag förstod att det rörde sig om 402 meter men jag har inte stött på begreppet bracketrace tidigare.

@andersbrink: En tackar för förklaringen!

Hej på er!

Ett litet förtydligande.

Prova På
Vi på Tullinge Raceway vill att ni skall få chansen att testa hojen innan vintern är här. Vad det handlar om är att ni bjuds in till "Prova På" vilket innebär gasa allt vad ni kan på 402 m med tidtagning. Det blir ingen tävling, utan bara test.

Tävling
Självklart kan ni vara med i tävlingen, men då gäller lite andra regler med bla krav på licens osv.
Ni hittar mer info på http://www.nitroz.se/motor/street/scup/index.html

Välkomna, och ta med bra väder :tummenupp

/Lelle

ktmjacke skrev:
Är inte indexet 10,10 som det brukar vara??
Jo, om man åker i klassen Street Bike
Denna tråd är i första hand riktad till alla som aldrig har varit och kört på Tullinge Raceway (självklart är alla välkomna) mao, den är till för NYA & nyfikna förare.

När ni kommer till Tullinge Raceway, uppge att ni sett denna inbjudan på sporthoj.com.

Välkomna
/Lelle

Lelle_olsson skrev:
Jo, om man åker i klassen Street Bike
Denna tråd är i första hand riktad till alla som aldrig har varit och kört på Tullinge Raceway (självklart är alla välkomna) mao, den är till för NYA & nyfikna förare.

När ni kommer till Tullinge Raceway, uppge att ni sett denna inbjudan på sporthoj.com.

Välkomna
/Lelle
Ok,i see.Är det månne "white lightning"Lelle???

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP