Jocke W
www.weideniusmotorsport.s e
- Gick med
- 19 Oct 2003
- Hoj
- Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Jag har lagt ner crossen för att börja åka asfalt, siktet var inställt på Rookie 600 till 2006 men ja är sugen på motard också. Vad är pris skillnaden igentligen? eftersom jag pluggar så kör jag hellre det billigare, kommer antaligen ha lika roligt iallafall, dessutom behöver jag inte köpa mer än skinnställ om jag börjar med motard.
En stor sak är ju att det finns lite gokart banor och liknande som motard träningar verkar hållas på om jag läst rätt här. Att sitta att åka från stockholm till närmaste RR bana är ju ganska långt. Det blir väldigt myckte enklare att ta sig till en gokart bana, och någon enstaka gång åka iväg en längre bit.
Om man bortser från själva inköpet av hojjen, vad kostar mer? en säsong, motard eller RR?
En stor sak är ju att det finns lite gokart banor och liknande som motard träningar verkar hållas på om jag läst rätt här. Att sitta att åka från stockholm till närmaste RR bana är ju ganska långt. Det blir väldigt myckte enklare att ta sig till en gokart bana, och någon enstaka gång åka iväg en längre bit.
Om man bortser från själva inköpet av hojjen, vad kostar mer? en säsong, motard eller RR?