Tävla med Minimoto

Mischa

Ny medlem
Gick med
27 May 2005
Ort
Värmland
Hoj
Minimoto
Tjena

Jag hade tänkt köpa en minimoto eller pocketbike, men har ingen aning om vad jag ska välja. Som jag fattat så är de billiga 2000-4000 kr cyklarna mer eller mindre värdelösa för allt annat än att ha kul på parkeringsplatser. Så vad ska man då ha? Tydligen så finns det två klasser som är aktuella om man vill tävla lite, dvs Senior och Super. Vad är det för nivå på dessa två, vad behöver man för att hänga med hyggligt rent materialmässigt?

Så, Mini- eller Pocketbike, och vilka cyklar krävs för att kunna tävla?
 
Ingenstans ,
I princip är "Super" den enda klassen Ni får tävla i.
Och bara med minisar, inga pocketbikes.
Normalt har man 14 kusar på Polini & Blata motorerna i den klassen.
Men skulle ni övertala SvenskaMinimoto att ändra i reglementet, så att ni även kan delta i Senior -75kg/+75kg, Där har våra motorer runt 9-10 hk på max 40cc.
Bäst är att göra en egen klass för kinahojar.
 
klippans skrev:
Ingenstans ,
I princip är "Super" den enda klassen Ni får tävla i.
Och bara med minisar, inga pocketbikes.
Normalt har man 14 kusar på Polini & Blata motorerna i den klassen.
Men skulle ni övertala SvenskaMinimoto att ändra i reglementet, så att ni även kan delta i Senior -75kg/+75kg, Där har våra motorer runt 9-10 hk på max 40cc.
Bäst är att göra en egen klass för kinahojar.

Tack för svaret.
Men varför skulle jag inte få tävla i Senior så som reglementet ser ut nu?
Men det är alltså Minimoto som gäller om man vill tävla. Funkar det med sk. kopior eller krävs det "riktiga" maskiner?
 
Max 40cc!
Visst, det funkar med kopior, men dom ger inte mer än 2.5hk...orginal!
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top