"Tävla bana 2007" - steg för steg?

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
IronMike skrev:
2382447 Just det där "oregbar" - jag tänkte ju som sagt åka ner till Tyskland å köpa en nyare 1000, utan papper, å ta hem som "skrot". Måste man ha id-kort på hojjen för att få köra bana?

Ja, du måste ha ett "MC ID CARD", du får fylla i ett formulär med information gällande dig & hojen som sedan kopplas till ett plastkort.
 
X-up skrev:
2382457 Ja, du måste ha ett "MC ID CARD", du får fylla i ett formulär med information gällande dig & hojen som sedan kopplas till ett plastkort.
Men det har inget att göra med ramnummer eller? ..om man köper en hoj i sverige på blocket som saknar, eller köper en i tyskland med ramnummer som kanske är överkryssat eller ofullständigt eller vad vet jag.
 
IronMike skrev:
2382447 Just det där "oregbar" - jag tänkte ju som sagt åka ner till Tyskland å köpa en nyare 1000, utan papper, å ta hem som "skrot". Måste man ha id-kort på hojjen för att få köra bana?
Ja, man måste ha MC-Idcard, men du behöver inte ha reggpapper för att ordna ett sånt. Varken tyska eller svenska.
 
IronMike skrev:
2382336 kan man fortfarande ta licens btw ? när är säsongen slut med sånt?
Skynda dig att kontakta Micke Larsson, licensansvarig LMS, kallas EazyLiving här på forumet. LMS har kurs nästa helg 25-26/8. Blir säkert återbud m m så betalar du in kan du nog få en plats även om många redan står på listan. Hör med Micke. LMS är nog bästa klubb för dig som Stockholmare, minst lika nära som G-åsen och billigare.

Kolla www.lms.se för mer info. Klicka rr-sektionen och licenskurs och träning så får du mer info. Välkommen. :tummenupp
 
Neutral skrev:
2382570 Skynda dig att kontakta Micke Larsson, licensansvarig LMS, kallas EazyLiving här på forumet. LMS har kurs nästa helg 25-26/8. Blir säkert återbud m m så betalar du in kan du nog få en plats även om många redan står på listan. Hör med Micke. LMS är nog bästa klubb för dig som Stockholmare, minst lika nära som G-åsen och billigare.

Kolla www.lms.se för mer info. Klicka rr-sektionen och licenskurs och träning så får du mer info. Välkommen. :tummenupp

Gå med i stockholmsklubb t.ex. Rapido om du ska tävla... Behöver lite förare från Stockholm. Sedan så köper du klippkort på Karlskoga så blir det billigt (om du är medlem) tisdagar på Lindköping kostar väl typ 200kr/ggn

Det dyra är lediga dagar mitt i veckan, alla mil till banor (20 Linköping, 25 Karlskoga), däck. för att inte tala om min favorit - skurna toppar = inte gratis.

Good Luck!:tummenupp
 
RRbjorn skrev:
2382608 Gå med i stockholmsklubb t.ex. Rapido om du ska tävla... Behöver lite förare från Stockholm. Sedan så köper du klippkort på Karlskoga så blir det billigt (om du är medlem) tisdagar på Lindköping kostar väl typ 200kr/ggn
Om man är medlem i LMS (300/år) och skaffar träningskort (350/år) så kostar träningen bara 50 per gång, annars 250. Hjälper man dessutom till som träningsansvarig eller vid tävlingar en viss mängd så är träningen gratis. Beat that! :D
 
Neutral skrev:
2382570 Skynda dig att kontakta Micke Larsson, licensansvarig LMS, kallas EazyLiving här på forumet. LMS har kurs nästa helg 25-26/8. Blir säkert återbud m m så betalar du in kan du nog få en plats även om många redan står på listan. Hör med Micke. LMS är nog bästa klubb för dig som Stockholmare, minst lika nära som G-åsen och billigare.

Kolla www.lms.se för mer info. Klicka rr-sektionen och licenskurs och träning så får du mer info. Välkommen. :tummenupp
Drog iväg ett pm till han..

Tack för tipset, man kan ju alltid hoppas att det blir en plats över. Sen får jag väl låna någons hoj om det förmodan skulle bli av.

Ang info om om klasser/regler etc som man finner på roadracing.se - finns det fler sidor med bra info? Och ang rookie1000 - kan vem som helst anmäla sig dit, bara man har licens?
 
hehe har ju hört lite om merkostnad, utöver "bara race-hojen" ...e man inte kung på banan, så varför inte i depån -med ett sånt här, fast kanske annan färg.

Alla paraplytjejjerna kommer ju vilja hänga med ironmike :tummenupp vi kan ha romantiska rökelser å mys å allting...medan jag skiftar till regnsulor å snackar om hur tight det är i hårnålen.
 

Bifogat

  • IMGP0376b.jpg
    IMGP0376b.jpg
    107.4 KB · Visningar: 84
Last edited:
Jag vill ställa mig i kören och säga att du borde spara pengarna och köpa en färdig rejshoj. Inom alla motorsporter är det billigare och mer värt i längden att köpa nåt som redan är byggt för sin uppgift.
Och framför allt, det behöver inte vara så nytt? I början är det ändå inte i matrialet som det sitter...


Edit: Snyggt tält ;P

Edit 2: Kul satsning btw! :) Lycka till :tummenupp
 
skoteridioten skrev:
2383036 Jag vill ställa mig i kören och säga att du borde spara pengarna och köpa en färdig rejshoj. Inom alla motorsporter är det billigare och mer värt i längden att köpa nåt som redan är byggt för sin uppgift.
Och framför allt, det behöver inte vara så nytt? I början är det ändå inte i matrialet som det sitter...


Edit: Snyggt tält ;P

Edit 2: Kul satsning btw! :) Lycka till :tummenupp
Jag kommer inte kunna lyckas spara ihop pengar under vintern, de hamnar på vift på andra saker.. Det får bli ett inköp av hoj strax, sen köper jag allteftersom, å har något att pyssla med i vinter.

Tack, får se hur det går med allt. Mycket att sätta sig in i, och mkt snack som ska bli verkstad :) blire inge tävlande 2007, så blire iaf träning men kanske rookie1000 2008, men jag vill gärna hinna med ett eller fler kval redan 2007, mest för att lära mig hur allt funkar, sätta mig in i cirkusen.
 
Kanske jag som är pundig..Men vad menar du med "men jag vill gärna hinna med ett eller fler kval"?Ska du inte köra racen `?

//frollo
IronMike skrev:
2383040 Jag kommer inte kunna lyckas spara ihop pengar under vintern, de hamnar på vift på andra saker.. Det får bli ett inköp av hoj strax, sen köper jag allteftersom, å har något att pyssla med i vinter.

Tack, får se hur det går med allt. Mycket att sätta sig in i, och mkt snack som ska bli verkstad :) blire inge tävlande 2007, så blire iaf träning men kanske rookie1000 2008, men jag vill gärna hinna med ett eller fler kval redan 2007, mest för att lära mig hur allt funkar, sätta mig in i cirkusen.
 
Till Mike the Iron det går ett par rejs till nu på hösten!
Mitt stalltips är att följa med någon rookieförare och jobba som volontärmekaniker fredag till söndag som percy skulle säga det är många tankar och funderingar som kommer att realiseras på den här resan...

Du kommer efter det att ha en helt annan syn på racing än den du har fått genom att läsa trådar här på sh. BTW lycka till
 
RRbjorn skrev:
Bla bla bla....

SletEmil:

Om jag skulle göra något på hojen så skulle det vara:
Budgetvarianten
1) Kraschkåpor (måste enl. regelmente för oljeuppsamling mm)
2) Stålomspunnet
3) Bra däck
Hahahaha... Jajamen vet du det är redan fixat. Men jag menade mest att köra otrimmat.:tummenupp
 
moto-gg skrev:
2383047 Till Mike the Iron det går ett par rejs till nu på hösten!
Mitt stalltips är att följa med någon rookieförare och jobba som volontärmekaniker fredag till söndag som percy skulle säga det är många tankar och funderingar som kommer att realiseras på den här resan...

Du kommer efter det att ha en helt annan syn på racing än den du har fått genom att läsa trådar här på sh. BTW lycka till
Kan erbjuda en plats som ERF-hjälpreda på Mantorp den 2 september. Kom dit och få en insyn i hur ett ERF-team jobbar!
 
Jag tycker du skall skita i hela grejjen!
Det kommer garanterat ruinera dig och du kommer aldrig att ''bli något'' iaf!
Titta bara på alla patetiska rr förare det finns här på forumet som typ gjort 3000 inlägg, i samma andetag säger dom att det är bara träna,träna som gäller.....har dom någe liv?
Näe skuldsätt dig inte som så många hojjåkare, utan håll dig dig ''bulten'' och åk iväg på någon bandag istället.

MEN om du skulle börja köra rr så hoppas jag innerligt att du spöar skiten ur Valmers &co , snacka om inbördes beundran i den falangen...

Som sagts förut i så många trådar så är det 80% förare och 20% hoj det hänger på, så behåll din R1:a, DEN DUGER!

Som du sa tidigare i ett inlägg så tycker jag att det är roligare och åka på väg istället för en platt bana...

Varför har du ändrat dig ang. skaderisken?
Rock on!
 
Vaknade du upp idag och bara älskade livet ?

//frollo
Dirtfighter skrev:
2383082 Jag tycker du skall skita i hela grejjen!
Det kommer garanterat ruinera dig och du kommer aldrig att ''bli något'' iaf!
Titta bara på alla patetiska rr förare det finns här på forumet som typ gjort 3000 inlägg, i samma andetag säger dom att det är bara träna,träna som gäller.....har dom någe liv?
Näe skuldsätt dig inte som så många hojjåkare, utan håll dig dig ''bulten'' och åk iväg på någon bandag istället.

MEN om du skulle börja köra rr så hoppas jag innerligt att du spöar skiten ur Valmers &co , snacka om inbördes beundran i den falangen...

Som sagts förut i så många trådar så är det 80% förare och 20% hoj det hänger på, så behåll din R1:a, DEN DUGER!

Som du sa tidigare i ett inlägg så tycker jag att det är roligare och åka på väg istället för en platt bana...

Varför har du ändrat dig ang. skaderisken?
Rock on!
 
Dirtfighter skrev:
2383082 Jag tycker du skall skita i hela grejjen!
Det kommer garanterat ruinera dig och du kommer aldrig att ''bli något'' iaf!
Titta bara på alla patetiska rr förare det finns här på forumet som typ gjort 3000 inlägg, i samma andetag säger dom att det är bara träna,träna som gäller.....har dom någe liv?
Eh?:va
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top