tätt skinnställ

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Hej
Har letat runt efter ett skinnställ som dels är delbart, dels inte är sönderperforerat och som även har skinn i ljumskar,armveck etc...Dvs ett skinnställ som man kan åka med även när det regnar lite. Finns det inte sådana ställ längre?

Tjenare!

Jag va ute o körde en sväng igår. På hemvägen började det ös regna. körde ca 6-7 mil i detta jädra regnet! Ända stället jag blev lite blöt på var på kragen på t-shirten.

Hittar ingen bild just nu men jag har ett Svart/vitt Berik ställ. 2-delat. tro jag fick ge 8000kr för de eller nåt.

Tjenare!

Jag va ute o körde en sväng igår. På hemvägen började det ös regna. körde ca 6-7 mil i detta jädra regnet! Ända stället jag blev lite blöt på var på kragen på t-shirten.

Hittar ingen bild just nu men jag har ett Svart/vitt Berik ställ. 2-delat. tro jag fick ge 8000kr för de eller nåt.

Skicka gärna länk på vad det heter. De Berik jag har sett verkar vara både perforerade och ha mycket tyg i skrev och andra "mjuka" ställen.

Läste någonstans att man inte skall köpa skinnställ med gortex eller liknande då skinn endast har 20% kvar av sin slitstyrka när det blir blött. :gnissla

Bättre att ha ett billigt regnställ med sig. :tummenupp

Läste någonstans att man inte skall köpa skinnställ med gortex eller liknande då skinn endast har 20% kvar av sin slitstyrka när det blir blött. :gnissla

Bättre att ha ett billigt regnställ med sig. :tummenupp

Idag åker jag i mitt +18 år gamla skinnställ. innehållande foder och vadderade skydd och allt som var hippt någonstans därborta i forntiden. Men dragkedjorna måste numera användas med _kärlek_....och symaskinsolja. Det som fortfarande är bra med det är att det lätt klarar 25 mil i spöregn med rask autobahntakt utan att jag blir blöt.

Men men....hittar jag ett nytt så. Och givetvis finns regnstället med...om regnvädret bli ihållande. :)

Rukka säljer från och med i år skinnjacka + byxor med goretexmembran.

Annars valfri lite retro skinnjacka från Dainese i kombination med deras Mekong-byxor. Inget membran, men väl heltäckande skinn.

Helskinns-ställ

Jodå, visst finns det skinnställ sydda helt i skinn. Österrikiska RACER har sitt CORIUM, utan perforering, puckel, dock har byxan Keprotec (kevlarstretch) i gren och vad.
De syr upp till Herr 68 ! och du kan även få byxan i D-storlek = kortare ben ca 7 cm jfm med standard.
PM:a om ni vill veta mer

// Micke

Jodå, visst finns det skinnställ sydda helt i skinn. Österrikiska RACER har sitt CORIUM, utan perforering, puckel, dock har byxan Keprotec (kevlarstretch) i gren och vad.
De syr upp till Herr 68 ! och du kan även få byxan i D-storlek = kortare ben ca 7 cm jfm med standard.
PM:a om ni vill veta mer

// Micke

/me PM:ar.............

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard