Tätskikt i badrum

Tjackade du lägenhet LR? Var mäklaren vidri? :mad:

Yes köpt o klart!

Ah mäklare vill jag inte ens prata om. Men nu ska jag som alla andra älska de eftersom jag i framtiden vill sälja med brackvinst :D
Så deras Huzzleri är inte mitt problem :glömdet

Som ni redan kommit fram till skall man idag inte ha folie på betong/tegel/puts. Nu kan jag inte Lips sortiment helt 100 men tänk på att använda rörmanschetter vid alla rörgenomföringar. I väggvinklar och golvvinkel skall det sitta en remsa samt inner och eventuella ytterhörnstätningar. Var noga med brunnsmanschetten för det är trots allt där det mesta av vattnet skall passera.

Finns givetvis massor av andra regler som du oxå måste ta hänsyn till. T.ex. får inte brunnen vara från före 1990 utan måste i såna fall bytas ut.

Lycka till :)

Som ni redan kommit fram till skall man idag inte ha folie på betong/tegel/puts. Nu kan jag inte Lips sortiment helt 100 men tänk på att använda rörmanschetter vid alla rörgenomföringar. I väggvinklar och golvvinkel skall det sitta en remsa samt inner och eventuella ytterhörnstätningar. Var noga med brunnsmanschetten för det är trots allt där det mesta av vattnet skall passera.

Finns givetvis massor av andra regler som du oxå måste ta hänsyn till. T.ex. får inte brunnen vara från före 1990 utan måste i såna fall bytas ut.

Lycka till :)

precis som du säger, kollat upp detta nu och det stämmer.

Jag renoverade ett badrum nyligen och farsan som har golvfirma och allsköns våtrumscertifieringar körde med ett tätskikt som heter Armstrong. Ser ut nästan som en våtrumsmatta/ väggmatta. Sedan kaklar man utanpå det. Dock så hade jag aldrig gett mig på att sätta det själv eftersom det krävs en hel del teknik och bra verktyg för att få det bra. Men resultatet blir kanon. Man ska i princip kunna använda badrummet som akvarium (om inte dörren hade läckt).

Samma hos oss, har precis gjort klart ett badrum håller på med nr 2 nu först har hantverkarna rollat på ett tätskikt, sen på med Armstrongmatta, den är lika stark som väggmattor, vissa vanliga väggmattor är godkända även som tätskikt tydligen, men inte alla.

Jag betalar hellre och det blir ett korrekt och rätt utförligt arbete, speciellt något så känsligt som ett badrum:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT