Täta tank med tenn?

Liten update.
Jag införskaffade lödvätska, och en gasolbrännare. Tvättade tanken så det blev så ren den kan bli med lödvätskan och blåste på med gasolbrännaren. Men där blev man ju rökt :gnissla Tennet smälte av värmen från tanken (jag blåste självklart inte på med gasolen då), men det blev iaf bara små kulor :( Dock var dom helt flytande. Försökte bre ut dom, men det gjorde ingen nytta, när dom väl hade svalnat så lossnade dom om man tittade argt på dom :huvet
Så det får bli nått klet.

Gör ett sista försök med att slipa rent före lödningen också. Ibland är det allt som behövs.

auto marine på tex claseolson :tummenupp

Liten update.
Jag införskaffade lödvätska, och en gasolbrännare. Tvättade tanken så det blev så ren den kan bli med lödvätskan och blåste på med gasolbrännaren. Men där blev man ju rökt :gnissla Tennet smälte av värmen från tanken (jag blåste självklart inte på med gasolen då), men det blev iaf bara små kulor :( Dock var dom helt flytande. Försökte bre ut dom, men det gjorde ingen nytta, när dom väl hade svalnat så lossnade dom om man tittade argt på dom :huvet
Så det får bli nått klet.

Troligtvis för hög värme plåten får inte bli blå färgad- vanligt lödtenn eller karroseritenn?
viewtopic.php

Last edited:
Flussmedlet måste värmas.
Värm först tanken, pensla på flussmedlet, värm lite till, stryk av flussmedlet med en luddfri trasa och tenna sedan!
Sök gärna lite på nätet om tennspackling så får du lite mera facts om tillvägahångssättet.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back