Täta slipon

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Liten fråga, kompisens slipon läcker, finns det nån som har något tips på hur man kan täta det på en bra sätt? han kör z1000 och ett mivv system.

Bifogat

• slipon.jpg
    slipon.jpg
    25.4 KB · Visningar: 139
Avgaspasta funkar visserligen, men:
Om jag fattar bilden rätt, så läcker det i en svetsskarv. Klabbar man i avgaspasta så kommer det antagligen börja läcka igen ganska snart - har ju vibrerat sönder innan och avgaspasta är inte gjort för att tåla några påfrestningar.
Kan du komma åt att täta innifrån, så håller det lite bättre.
Mitt tips: Snacka med närmsta rörmokare om att löda ihop med silverlod.

PS: Avgaspasta funkar kanon vid rörskarvar. Bara där..

Är inte det där ett bolt-on, med en fläns med tre bultar under den koniska kåpan? Kawa brukar väl köra med sådana?

Om det är så, kan det ju vara så enkelt som att någon eller några bultar har vibrerat loss.

Är inte det där ett bolt-on, med en fläns med tre bultar under den koniska kåpan? Kawa brukar väl köra med sådana?

Om det är så, kan det ju vara så enkelt som att någon eller några bultar har vibrerat loss.

ljuddämparen på bilden e inte hans, ville bara visa var det var det läckte någonstans, själv tror jag på att löda ihop det men jag e rädd att det kan bli missfärgningar på dämparen.

ljuddämparen på bilden e inte hans, ville bara visa var det var det läckte någonstans, själv tror jag på att löda ihop det men jag e rädd att det kan bli missfärgningar på dämparen.

de e de nog värt.. kanske blir värre annars. lacka svart efteråt om de blir fult..
autosol kanske hjälper mot missfärgningen

Back