Tänkte köpa självförsvarsspray...

Riktig tårgas är rätt nasty. Pepparspray är helvetet på jorden.

Det där lär inte vara i närheten av nämnda produkter om det är lagligt, men nu har du min åsikt iallafall :D

Sån där spray är väl ingen hit att få på sig, men det är ju knappast att det stoppar en fullständig galning. Visst färgar det motståndaren för ett bra tag framåt. Problemet är väl att det inte hjälper dig när du flyter upp någonstans i höjd med Slussen. Ska du ha stopp på en galning är det tårgas eller pepparspray som gäller. Det är direkt oskönt att få på sig, jag var lagom uppkäftig efter tårgasen kan jag säga. Men dessa båda går under vapenlagen så du får ju inte inneha dem, men risken att åka dit är väl rätt liten, snuten brukar sällan visitera folk på stan utan anledning.

Kort sagt;

Pepparspray- Jättebra
Tårgas- Bra
Självförsvarsspray- Inte lika bra, men lagligt

Min åsikt; ska det göras så gör det ordentligt och införskaffa tårgas/pepparspray och hoppas att polisen inte letar igenom din handväska när du mötet dem på stan. :D

Ett ex hade alltid skunkspray i fickan, precis den burken i länken. En dag fick hon faktiskt användning för den. Det var en pundare eller fyllo, stor jävel, som misshandlade en kille. Självklart lade hon sig i, och då skulle ju killen spöa henne i stället tyckte han. Han måttade ett slag och hon slet upp sprayen och duschade honom i nyllet. Han vrålade rakt ut som en stucken gris och stack därifrån med full fart, inte ett dugg sugen på att spöa henne, så tydligen fungerar det.

Säg till honom att lämna dig ifred istället, alt. tejpa igen brumman med silvertejp, så tröttnar han nog snart.. Spray är väl lite drastiskt ändå?

Blanda nåt eget skit och köpt dig en liten pumpsprays flaska på åhlens och fyll på.

En burk med självförsvarsspray?
En riktig SH-krigare öppnar en burk med knogmackor när det vankas tumult! :mattias :dreggel :bazooka :mavve :stuff :hard_grit

men va faen, det är bara några inlägg i denna tråd och det orkar ni med att läsa - det är inte jag som ska ha sprayen :fakta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg