Tänkte fixa ny

FeeBee skrev:
Shit AleX, du är ju kass! :lol

Kan bara ge dig ett tips, köp inte första bästa, blir lätt att man blir missnöjd då.

Och förresten, du kan ju om du vill faktiskt skaffa dig ett par stycken.. :)

Hmm nä jag ska nog kolla runt lite först..
man vill ju inte förhasta sig eller något..

Skaffa ett par st låter inte fel.. då minskar risken att man blir utan "körning" en vacker sommar dag :)
 
AleX skrev:
Hmm nä jag ska nog kolla runt lite först..
man vill ju inte förhasta sig eller något..

Skaffa ett par st låter inte fel.. då minskar risken att man blir utan "körning" en vacker sommar dag :)
Precis, och det behöver ju inte bli farligt dyrt heller, det räcker ju att lägga ut pengar på att försäkra favoriten, skulle någon av de andra försvinna är det ju inte hela världen, there´s plenty more fish in the sea.. :)
 
FeeBee skrev:
Precis, och det behöver ju inte bli farligt dyrt heller, det räcker ju att lägga ut pengar på att försäkra favoriten, skulle någon av de andra försvinna är det ju inte hela världen, there´s plenty more fish in the sea.. :)


Men Wowww du är ju gud på detta.
Har du några mer tips?

Men om man bara försäkrar "favoriten" hur blir det då med dem andra.. man vill ju inte åka på straffavgifter för att man kört oförsäkrat... :(
 
AleX skrev:
Men Wowww du är ju gud på detta.
Har du några mer tips?

Men om man bara försäkrar "favoriten" hur blir det då med dem andra.. man vill ju inte åka på straffavgifter för att man kört oförsäkrat... :(

Nej, det är ju klart.. Hmm.. :va Om du inte berättar för de oförsäkrade att du har en försäkrad, så tar de bara det som att du inte öser pengar omkring dig. De blir kanske inte så glada om de får veta att du har en helförsäkrad, men inte vill slänga några pengar på de andra. Tror jag. Det kan nog lätt uppstå intressekonflikter då.. :3freak
 
FeeBee skrev:
Nej, det är ju klart.. Hmm.. :va Om du inte berättar för de oförsäkrade att du har en försäkrad, så tar de bara det som att du inte öser pengar omkring dig. De blir kanske inte så glada om de får veta att du har en helförsäkrad, men inte vill slänga några pengar på de andra. Tror jag. Det kan nog lätt uppstå intressekonflikter då.. :3freak

Shit... de va inte så lätt som det verkade för början.. :brinnerup
 
AleX skrev:
Shit... de va inte så lätt som det verkade för början.. :brinnerup


Det beror ju helt på hur engagerad du är.. och hur gärna du vill ha flera stycken. Och hur mycket (lite?) du bryr dig om de du kör med oförsäkrade.. Det kan ju som sagt lätt hända att de tar illa upp..

Kan ju förståss också va så att favoriten ilsknar till lite.. finns ju faktiskt de som vill vara den enda.. :rolleyes:
 
Bara gå runt och spana på dagen och sen åker du dit på kvällen och bara lirkar upp en de blir billigast så. Men sen får du räkna med att underhållskostnaderna är den största biten :hihi
 
Last edited:
Får väl lägga in lite varningar....
Om du får för dig att importera...Kontrollera då noga mätarställningen och årsmodellen.
Drivpaketet får inte heller vara utslitet...
Jag har även funderat på att bänka grejorna..så att det som verkligen står i papperna stämmer.
Vikt/Hästkraft är dock viktigt....
Mycket Kg/Hk är väl mysigt ibland och framförallt billiga och försäkra.
En ny fräch racemodell med få Kg/Hk är Både dyr i försäkring och sen är den ofta lite mer stöldbenägen.....Den kostar dessutom mycket mycket mer i service..Täta olebyten.... och då inte med vilken olja som hellst utan det ska ju vara den dyra oljan som racehojjen är van vid.

Ryktet säger att man kan gå på nitar...Tex Silikon inlägg i de mest konstiga attiraljer kan vara fint o se och känna på men drar ner andrahandsvärdet betydligt. (Dessa brukar dock finnas mest hos gamla hojjar som fortfarande tror att de är nya och orörda) :tuttar :tuttar

Se upp i begagnat djunglen och passa dig för hojjar med risk för sjukdommar..
Speciellt i det känsliga drivpaketet. De kan di smitta och ger föraren en säker död :död :död

Grodis
 
Hur är de med mekaniker, kan man lämna in till en sån och få saker och ting renoverat eller är de bättre på att "satsa" på en som är nyare från start.

Kan ju även hända att när man är på jobbet/borta så är nån och justerar och kanske tjuvlånar utan att man vet om det, men man brukar märka det senare när den inte tänder på alla cylindrar.

Går de tillräckligt på det viset kan den rasa och då blir de dyrt att bli av me den, sen är man ärrad för livet och vågar inte lita på sånna nå mer.

/R
 
Last edited:
Om du vill ha en erfaren förare (KK 14år) som provkör innan så ställer jag gärna upp. :tummenupp
 
Mr K skrev:
Om du vill ha en erfaren förare (KK 14år) som provkör innan så ställer jag gärna upp. :tummenupp



hahaha.. som om man skulle vilja ha den provkörd av någon annan.. kan man ju lika bra provköra den sj.. blir alltid bäst så..:P
 
AleX skrev:
Det låter ju toppen men hur e de sen med o importera?
Måste man regbesiktiga dem då eller kan man bara ta hem o "köra"...

Och vad jag hört så blir försäkringen dyrare..
Isåfall e de bättre o hitta en fransyska i sverige så slipper man alla papper :banana
Rekomenderar dubbel provkörning på plats så du inte köper grisen i säcken. Då kan man uppleva manöverbarheten på hemmabanan. Se bara till att ha rätt gummiblandning. Sen gälller det gäller att lyssna efter missljud även efter en tids provkörning. Ta "tempen" genom att utsätta dom för diverse förutbestämda manöverprov. För många no, no mot uppsatta förutsättningar betyder hasta la vista baby.
Funkar det kan du alltid ta hit den för provkörning i rätt klimat, man vet ju aldrig, det som flöt på bra i körningen på sydligar breddgrader kanske kärvar i vårt lite kallare klimat. Risken finns också att man blandat lite för mycket alkohol i drivmedlet när man är nere i södern. Avråder från all typ av "direktimport".

Vill även varna för alla typer av köp av sen tidigare importerade modeller. Har dåliga erfarenheter av detta från två tidigare tillfällen.

Lycka till med anskaffningen och som sagt, jag är nere i Spanien fr.o.m. onsdag nästa vecka och kan kolla om du vill?
 
Grodögat skrev:
För mig har raden "tjejkörd" i annonserna fått en helt ny innebörd. :va

Du har sååååå rätt man behöver inte vara rädd för att några packningar har börjat läcka eller för den delen börjat spricka..

Skulle vilja säga att man tjänar på o satsa på en sån istället
 
AleX skrev:
Du har sååååå rätt man behöver inte vara rädd för att några packningar har börjat läcka eller för den delen börjat spricka..

Skulle vilja säga att man tjänar på o satsa på en sån istället

Sen är ju frågan om en tjejkörd uppskattar att bli killkörd.. :tungan
 
Det finns ju altid alternativet att köpa från en handlare eller en firma som sköter om privat importer så slipper man bli lurad :D
 
Mr K skrev:
bara 2 ggr men i detta läget e det ju bara positivt eftersom då fick jag en ny KK ... eller ett nytt KK

Kan man ha två KK på sammagång?
Jag trodde det blev ett KK men med olika behörigheter...
 
AleX skrev:
Kan man ha två KK på sammagång?
Jag trodde det blev ett KK men med olika behörigheter...
Det blir 2 behörigheter. Man kan oftast inte köra dem samtidigt ändå. Skulle man någongång prova är det risk att man blir av med bägge behörigheterna eller får släpbehörighet .... men detta kunde inte VV svara på när jag frågade.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top