Tänkt ge farbror blå fingret?

Chille skrev:
Om någon stjäl din egendom har du rätt att använda den våld som nöder kräver.. jag skulle nog bli uppenbart förbannad. Ja. kanske eventuellt slå han.. gul och blå.. MEN skillinaden är att jag är ingen ordningsman.. EN ordningsman SKA föregå med gott exempel.. dom SKA inte SLÅ FOLK med batonger om NÖDEN inte kräver det!!

Menar du fullaste allvar att du har större rätt än en ordningsman att slå någon gul och blå? Det var fan det dummaste jag läst.

eisbaer skrev:
Menar du fullaste allvar att du har större rätt än en ordningsman att slå någon gul och blå? Det var fan det dummaste jag läst.

vart står det att jag har RÄTT att göra det??.. :kocko

om du sätter på dig glasögonen och läser igen så står det att man har rätt att bruka det våld som nöden kräver.. :7peta

sen att jag antagligen skulle slå han gul och blå hör ju inte till saken... jag VET att jag inte har rätt att göra det! men skiter fullkomligt i det om han pillar på min älskling!

samma sak om ngn skulle våldta din tjej.. och du skulle få tag i han,.. du har ingen rätt att slå han gul och blå.. men skulle antagligen göra det ändå?

Fan va underbart när polisen kör med övervåld... Jag tycker att det var helt rätt...

//Score

sgtpepper skrev:
Asså.. lyfta fingret :finger åt småkillar på 125:or har blivit som en vana när jag möter dom...
Och det var ett skämt hoppas jag...

:finger

va fan. om nån pekar finger å mig slår jag för helvete inte han, man säger "Aha.. mogen du e då.." det polisen gjorde var HEEELT fel, slå han istället. Killen var ju inte heller världens bästa i huvet

Last edited:
kajlyl skrev:
Bra gjort måste jag faktiskt säga...

Fick ett råd av min psykologi lärare(lite sent för oss men kanske för ev. barn) är det någon som håller på och slår en, mobbar, muddrar eller liknande i grundskolan. Gå fram och slå dem på käften!!! ...detta resulterar till 95% säker het i att han(och hans kompisar) slår dig gul och blå.. men det är också sista gången de går på dig :va

Tror det också men jag fick halva knogen mosad när jag träffa hans jäkla tand! :4skrika

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT