Kurvmakaren
en helt vanlig medlem
Ta en titt på det här och fundera på om denna skulle kunna duga som minimoto-bana för vår-sommar-höst.
Hemsida:
http://www.staffanstorpshs.com/
Hemsida:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den ser lite smal och trång ut, men vi kan väl testa nån kvällKurvmakaren skrev:Ta en titt på det här och fundera på om denna skulle kunna duga som minimoto-bana för vår-sommar-höst.
Hemsida:
GSXR1100R skrev:Den ser lite smal och trång ut, men vi kan väl testa nån kväll![]()
Frågan är om banägaren går med på detta![]()
*Mummel* Jag förstår inte vad du menar....Kurvmakaren skrev:Det hela hänger väl på hur mycket belastning man får av ett ekipage...
Du ligger i farozonen precis som jag. Vi blir nog portade på direkten.
GSXR1100R skrev:*Mummel* Jag förstår inte vad du menar....
Det där planket ser inte så kul att panga in i, tur att man har airbag![]()
Jag är fet & på som vanligt, dom andra brukar haka på när dom känner trycket.Kurvmakaren skrev:Intresset för minimoto på den här banan verkar vara svalt. Funderade på att kontakta styrelsen i föreningen som driver anläggningen och fråga om det fanns möjlighet att nyttja denna för minimoto.
Som det ser ut så håller banan en bredd på 4 eller 5 meter. Skall kolla mer ingående vid tillfälle....
Köp en då... =)AleX skrev:Intresset finns.. de e bara det att minimoton inte finns![]()
NUKurvmakaren skrev:I know....![]()
Det passar väl bra för gänget med miniatyrhojar.
Banan är ca 4,5 m bred efter bedömning genom siktlinjestegning i förrgår.
Ser ut att kunna gå om inte överbyggnaden är allt för klent tilltagen.
Skall kontakta föreningsordföranden i deras förening och höra mig för.
Är det någon som är pigg på ett nattligt "provlopp" med minimoto, pocketbikes och pannlampor?
GSXR1100R skrev:
Bättre är att vi skenkör inatt, då vet vi ju om det är nåt att ha utan att slå ossKurvmakaren skrev:Då gäller detatt finna startljus...finns väl alltid något vägbygge i stan som har provisoriska trafikljus som vi kan "låna". Annars får det bli färgade värmeljus och en hyfsad syn på de som startar.
Zilversmurfer i spetsen....![]()
Men fotpinnarna är ju gjorda av hårdplast, hur mjuk asfalt har domKurvmakaren skrev:Det blev ett NEJ från banägarna i Staffanstorp.
Man hade gjort ett försök med just den här kombinationen i Stockholm och de hade fått skador på banan när fotpinnarna hade gått i asfalten.
Kurvmakaren skrev:Det blev ett NEJ från banägarna i Staffanstorp.
Man hade gjort ett försök med just den här kombinationen i Stockholm och de hade fått skador på banan när fotpinnarna hade gått i asfalten.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |