Tänka stort - österut

Personligen har jag väldigt bra erfarenheter av BMWs tillförlitlighet, typ 20000mil körda på två olika R1200, enda problemen som skulle kunnat hindra mig har varit läckande stötdämpare på ena hojen vid 10000mil och ett kasst framhjulslager på den andra vid liknande miltal. Ingetdera kom som någon större överraskning och hade lätt kunnat förebyggas om behovet hade funnits då.

En väl servad hoj med fräscha slitdetaljer och välkänd status på hade jag inte haft några större betänkligheter att köra runt halva klotet på, nästan oavsett modell eller tillverkare. Har ju folk gjort på allt från moppar till Goldwings och HD choppers...

Handlar nog mycket om hur tight schema man har, hur händig man själv är och vilka resurser/budget man har för att hantera situationer och kostnader.
 
Nyheter
Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Back
Top