tänka på vid köp av zx7r?

enchanter skrev:
2532421 Sjuan vet jag inte men sexan ska som du säger kollas vart 1200 mil vilket är dubbelt så ofta som det brukar vara. Inte så ballt när det kostar som det gör :(

Synd på en annars trevlig hoj

1) Kostar ~1000kr för ventilkoll på 6:an. Ytterligare max en tusing om det ska justeras. Priser från Mitonga i Lomma.

2) Du menar att de flesta hojar ventilkollas vart 2400:e mil? Mig veterligen är det bara Aprilia Mille som har så långa ventilkollsintevall. Kanske någon hoj till.

Som sagt, hur ofta gör man ventilkollen på zx7r?

Zee skrev:
2532705 1) Kostar ~1000kr för ventilkoll på 6:an. Ytterligare max en tusing om det ska justeras. Priser från Mitonga i Lomma.

2) Du menar att de flesta hojar ventilkollas vart 2400:e mil? Mig veterligen är det bara Aprilia Mille som har så långa ventilkollsintevall. Kanske någon hoj till.

Som sagt, hur ofta gör man ventilkollen på zx7r?

Åfan, kan löna sig att ringa runt om priser då, blev riktigt förskräckt när jag fick veta hur mkt det skulle kosta. Blev att sälja den bums o aldrig mera en kawa ..

Jag tror att dom flesta hojar ligger runt 2400 mil, som t ex sv, fazern osv.

Ljunghusen skrev:
2532577 Ja det tycker jag. Man sitter mer "uppe på" på 6an och effekkicken gör det hela lite roligare. betyyyydligt smidigare

så det är märkbar skillnad i körställningen från sjuan till sexan, tack för den infon, mer sådant upskattas ;)

enchanter skrev:
2533386
Jag tror att dom flesta hojar ligger runt 2400 mil, som t ex sv, fazern osv.

Hm. Jag vågar nog gissa att de flesta rad4iga sporthojar som CBR N00 / zxNr / RN och GSXR N00 ligger på 1200-mils intervall.

Någon som vet?

Zee skrev:
2533464 Hm. Jag vågar nog gissa att de flesta rad4iga sporthojar som CBR N00 / zxNr / RN och GSXR N00 ligger på 1200-mils intervall.

Någon som vet?
Err-ettan ska kollas först vid 4200 om jag inte minns helt fel, och det är inte ofta som dom behöver justeras.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman