tänka på vid köp av gsxr?

Kimmerien

Son Of A Gun
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
R1 -00
har försökt hitta en gsxr tråd men inte lyckats så jag får väl starta en egen tråd för detta.

hade tänkt köpa mig en gsxr såhär i säsongens slutskede och undrar vad jag ska tänka på?

(har en smärtgräns på 30 lakan som jag inte kan överskrida varför det väl får bli en lite äldre modell...)

Kimmerien skrev:
2531510 har försökt hitta en gsxr tråd men inte lyckats så jag får väl starta en egen tråd för detta.

hade tänkt köpa mig en gsxr såhär i säsongens slutskede och undrar vad jag ska tänka på?

(har en smärtgräns på 30 lakan som jag inte kan överskrida varför det väl får bli en lite äldre modell...)

Finns info på http://www.gixxer.tk/

// Linus

Kimmerien skrev:
2531510 har försökt hitta en gsxr tråd men inte lyckats så jag får väl starta en egen tråd för detta.

Kolla med Fazerfun här på forumet, han har en JÄVLIGT fin till salu :tummenupp

Mares skrev:
2531516 Finns info på http://www.gixxer.tk/

// Linus

Var inne och läste här, lite matnyttigt men kändes som att det mest gällde hojjar äldre än -90.

Kapten Blåskägg skrev:
Kolla med Fazerfun här på forumet, han har en JÄVLIGT fin till salu

Kikade på hans garage, vet inte om det var någon av dem som du menade men det enda han hade var en 1100 -86 till salu där. Hade nog tänkt hålla mig under 900cc iaf då jag fått för mig att det blir lite väl mycket touring däröver.

Kimmerien skrev:
2534286 Var inne och läste här, lite matnyttigt men kändes som att det mest gällde hojjar äldre än -90.

Kikade på hans garage, vet inte om det var någon av dem som du menade men det enda han hade var en 1100 -86 till salu där. Hade nog tänkt hålla mig under 900cc iaf då jag fått för mig att det blir lite väl mycket touring däröver.

köp min då slipper du fundera....men jag vill ha lite mer än 30

Kapten Blåskägg skrev:
2531574 Kolla med Fazerfun här på forumet, han har en JÄVLIGT fin till salu :tummenupp

Hade.....sålde den på tre timmar efter jag satt in annonsen. Lite kämpigt faktiskt, 1100an är ju min ungdoms ikon, men jag får trösta mig med SP-1an...:D

Kimmerien skrev:
2534286Kikade på hans garage, vet inte om det var någon av dem som du menade men det enda han hade var en 1100 -86 till salu där. Hade nog tänkt hålla mig under 900cc iaf då jag fått för mig att det blir lite väl mycket touring däröver.

Under 900?? Touring?? :confused: Tycker du ska testa en 1100 innan du faller för dina egna vanföreställningar...det finns inget touring över den, jag lovar...för 30k kan du få loss en 90a i bra skick, tredje generationen gsxr 1100...då har du en klassisk muskelhoj som ger mycket glädje för få slantar.

Last edited:
fazerfun skrev:
2534721 Hade.....sålde den på tre timmar efter jag satt in annonsen. Lite kämpigt faktiskt, 1100an är ju min ungdoms ikon, men jag får trösta mig med SP-1an...:D

Under 900?? Touring?? :confused: Tycker du ska testa en 1100 innan du faller för dina egna vanföreställningar...det finns inget touring över den, jag lovar...för 30k kan du få loss en 90a i bra skick, tredje generationen gsxr 1100...då har du en klassisk muskelhoj som ger mycket glädje för få slantar.
Men föffan... varför SÄLJER du alla 1100'or för då?

Svikare, förrädare, hädare. :smasha

fazerfun skrev:
2534721
Kan bara instämma med föregående talare, testa en 1100 och se hur mycket touring det blir ;)
Dock så kan man möjligen diskutera om inte 1993 räknas som tredje generationens startår.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back