Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maxxi skrev:Hehe ja då var man hemma efter att kollat på peggen 205 gti. Snackade med ägaren innan jag åkte och han sa att den var i fint skick och allt fungerade.
Kommer dit och den ser skit fräsch ut. Tittar lite närmre och ser en spricka i rutan. Det kan man leva med,,,ser sedan att dimljusen är bortplockade. Ok tänkte jag,,bara fixa billigt på skroten.
Öppnar motorhuven och ser att halva motorn är täckt av olja. Ägaren säger då att den läckte innan han bytte packningar och att det då var gammal olja som låg kvar. Ok nu blev jag fundersam och prutade ner skit bilen till 5´ från 12 tusen. Blev jävligt misstänksam att han gick med på det. Jag och polaren skulle köra upp den till en "gör det själv mack" för att titta under bilen. Vi får nyklarna och kör iväg. Kör ganska lugnt och ser så all el mm fungerar och det gör den.
Kör in till macken som ligger ca 5 km från ägarens hus. FYFAN va det rycker ur motorn,,,ett stort rökmoln och oljedoft sipprar ut under huven. Va fan tänkte vi och öppnade huven. Nu har vi säkert kört sönder den. Ringer ägaren som säger att ahh fan köp en liter olja och fyll på så ordnar det sig. Vi sket i att hissa upp skrothögen och körde direkt hem. Efter 100m så börjar motorn koka och stop lampan lyser. Det är ett enda stort rök moln från bilen när vi kör. Får stanna varje 500m för att kyla ner motorn.
Kommer tillbaka och gubben kommer fram och frågar vad som har hänt. Ja inte vet vi,,men han säger jaha jag antar att ni vill gå ner i pris. Vi skrattade lite och sa nja 100kr kan du få men inte mer.
Givetvis har han försökt att blåsa oss,,genom att fylla på olja och kylarvatten innan vi kom för att titta på bilen. Han hade även torkat av massa olja som sprutar rakt ut i motorn. Fast det bästa var ändå när vi öppnade locket till olje påfyllningen då det rinner ut en vit sörja blandat med olja. Vi frågar då om han har blandat vatten och olja. Han skrattar lite och säger att ahh fan det är inga problem så har ja kört i 4 år. Haha vilken lirare. Nä den bilen får han aldrig sålt utan den hör hemma på skroten.
edit.stavfel mm

Rigge skrev:Ähhhh nu känner jag att jag måste skryta över bilen jag köpte igår. Audi 100 2,8 V6 -91 med 18400 mil på mätaren för 15000kr + en gammal audi jag köpt för 1000kr.
Maxxi skrev:Givetvis har han försökt att blåsa oss
Maxxi skrev:Va fan hittade du det kapet!? Jäkla nice bil för det priset![]()
Kay skrev:Då måste jag me skryta...
Jag köpte mig en röd en Saab 900ng 2.0 Fulltrycksturbo för en vecka sedan.
![]()
Ser ut sådär fast utan klistermärkena.
20 000 mil, full servicebok, kanonskick, all utr. förrutom skinn, går som en klocka...
29 900:-![]()
goodfella skrev:Haha....Jag tror att jag har rejsat mot den kärran för några år sen. Här utanför Södertälje.
Rigge skrev:Ähhhh nu känner jag att jag måste skryta över bilen jag köpte igår. Audi 100 2,8 V6 -91 med 18400 mil på mätaren för 15000kr + en gammal audi jag köpt för 1000kr.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |