Tänka på milen, eller till för att användas?

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Som rubriken lyder, tänker ni på hur många mil ni kör/hojen gått eller skiter ni i det? Själv börjar ja få lite ångest över att milen börjar rulla iväg.. kört ca 160 mil på en vecka nu :3freak vill ju inte att hojen ska gå hur mkt som helst över sommaren..
Så hur tänker ni andra, e hojen till för att användas o skiter ni i hur långt den får gå, eller försöker ni hålla nere en del på körningen?

Lägg av.. Varför köpte du hojen?
För att köra eller för att tänka på hur många mil den går?

Tänk jag, jag har en 2T, en skärvillig en som alltid vill krångla. Jag kör så fort jag har tid.
Men då har jag iof ingen milräknare :rolleyes:

Nu får du väl kamma dig! :)

Klart skiten ska rulla, va ska du annars ha den till? Börjar du oroa dig för värdeminskning och sånt dravel har du valt fel hobby.

japp, nästa hoj jag köper skall vara sprillans ny, sedan ska jag ställa den i vardagsrummet, så den inte får för många mil på mätaren :rolleyes:

Nä, allvarligt talat, klart hojen skall rulla, 04:a när jag hade min R6:a så körde jag över 300 mil de första 10 dagarna (arbetssökande vid trillfället)

i år har jag nog snart hunnit med 100+ mil, och då har den inte varit ihop så länge.
skulle tro att jag hinner 1500 mil i sommar :banana

wonderwizard skrev:
2148890 japp, nästa hoj jag köper skall vara sprillans ny, sedan ska jag ställa den i vardagsrummet, så den inte får för många mil på mätaren :rolleyes:

Nä, allvarligt talat, klart hojen skall rulla, 04:a när jag hade min R6:a så körde jag över 300 mil de första 10 dagarna (arbetssökande vid trillfället)

i år har jag nog snart hunnit med 100+ mil, och då har den inte varit ihop så länge.
skulle tro att jag hinner 1500 mil i sommar :banana
hehe nej inte så asså, men om ja fortsätter i denna takten kommer ja kört en bit över 2000 mil i sommar.. Men som sagt tycker de e svårt att låta bli att köra när de e så gött väder!

Showtime skrev:
2148880 Som rubriken lyder, tänker ni på hur många mil ni kör/hojen gått eller skiter ni i det? Själv börjar ja få lite ångest över att milen börjar rulla iväg.. kört ca 160 mil på en vecka nu :3freak vill ju inte att hojen ska gå hur mkt som helst över sommaren..
Så hur tänker ni andra, e hojen till för att användas o skiter ni i hur långt den får gå, eller försöker ni hålla nere en del på körningen?

Den är till för att användas, kör på så mycket du orkar och skit i vad mätaren visar... (får tolkas fritt)

Lite trist dock att den lägger på ett antal procent efter drevning som jag ju inte kört.

Showtime skrev:
2148901 hehe nej inte så asså, men om ja fortsätter i denna takten kommer ja kört en bit över 2000 mil i sommar.. Men som sagt tycker de e svårt att låta bli att köra när de e så gött väder!

Ja, men så får du väl räkna med att det som vanligt regnar bort en tredjedel av den svenska sommaren.....

Showtime skrev:
2148880 Som rubriken lyder, tänker ni på hur många mil ni kör/hojen gått eller skiter ni i det? Själv börjar ja få lite ångest över att milen börjar rulla iväg.. kört ca 160 mil på en vecka nu :3freak vill ju inte att hojen ska gå hur mkt som helst över sommaren..

Den ska rulla. Har vi bara 6 månader utan snö tar man varenda chans att åka. Nu är jag iofs mer körkåt än "vanligt" eftersom jag varit utan hoj i flera år. Kör till jobbet varenda dag (varierar mellan 1-7 mil enkel resa), oavsett väder och tänker banne mig fortsätta med det tills det börjar snöa. Nu har jag en äldre hoj som redan har en del mil på mätaren, men vad det står på den skiter jag faktiskt i. Kör och se glad ut.

Jag får nästan ångest för att jag kör för mil med mina cyklar.

Ju fler mil du får på din hoj, desto roligare har du haft, och bättre valuta för stålarna har du fått.

Dessutom blir din hoj lyckligare, om den används ordentligt.
(Annars kan den få mindervärdighetskomplex.) :)

Så gasa på... :squid

Vi hade en VFR800 inne på service idag, den hade rullat över 11,000 mil och gick precis som ny, så kör på du.

Showtime skrev:

Kan inte annat än att hålla med tidigare talare. Varför köpte du annars hojen över huvud taget? Ja, frågan är retorisk :hihi

helt klart skiten ska rulla. Tror jag körde 800 mil förra året, å detta året e jag redan uppe i 200 ca. Kommer nog att bli väldigt mycke denna säsong :yoparty :Bugar ,för det e ju trots allt det bästa som finns

Showtime skrev:

Förstår faktiskt vad du menar, därmed inte sagt de är rätt. :-p
Har haft samma fast med bilar, nu börjar den närma sig 18k den känns så mycket mera än 17k! :)
Men jag håller med dom andra, kör på. Försök att inte bry dig om milen utan njut av dom istället. Och om de inte går så sätt en max gräns då där du säljer cykeln och köper en annan med mindre mil och börja om. Men detta endast i nödfall! :tummenupp

Jag räknar kallt med att köra minst 1200 mil i år på min nya hoj.

På fredag ska den in på 100mila. Sedan räknar jag med att göra 600mila i slutet av juli för att sedan sticka ut på en liten semester tripp på 5-600mil i augusti.

Det är ju inte kul att punga ut med en massa pengar på hoj och försäkring och skit och sedan inte köra något.

Självklart ska man köra skiten! vad ska man annars betala så mkt försäkring för? har en K5 körde 1000 mil föra året. hämtade ut den 6 juni o ställde av i mitten av september. det jag tycker är konstigt är hur en del 00 o 01 or bara gått -6-700 mil!? vad har dom hoj till?

Showtime skrev:

Milen får ticka på !! Jag köpte min förra året, innan denna säsong är slut så har jag själv satt i ca 2000 mil från inköpstillfället! OCH jag tycker det är intressent att VETA hur många mil jag kör; har ex kört ca 100 mil nu på senaste veckorna(iofs lite för min del), skulle aldrig falla mig in i att ljuga/mygla om miltalet, dels för min egen del är det intressent så jag kan följa upp mit serviceschemat, sen för den delen då man skall avyttra hojen, med fullsmäckad med mil och full service och historik=lättsåld!!

Det är ju ingen i alla fall som tror på hojar som är 12 år gamla och 3000 mil, eller hur :va

Vem vill man bli ihågkommen för, posören som körde 3000 mil på 10 år(och skruvad mätare..) eller den äkta knutten som satt i 8000-9000 mil på en hoj under 10 år RESPECT!!!

Last edited:
sen e det ju så att ju fler mil du kör desto bättre blir du å lär känna bågen å kan utnyttja den bättre å hårdare,,,,,med andra ord roligare

Showtime skrev:
2148901 hehe nej inte så asså, men om ja fortsätter i denna takten kommer ja kört en bit över 2000 mil i sommar.. Men som sagt tycker de e svårt att låta bli att köra när de e så gött väder!

2000 mil är väl roligare än 1000 mil?
3000 mil hade väl varit allra roligast?

Mc-körning är som en förälskelse. Den kan inte värderas i pengar.

Hur dyr hoj du köper, beror däremot på hur mycket ränta du har råd att betala till IKANO-banken varje månad.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra