Tänk vad man kan hitta...skånsk/svensk/engelsk ordlista

Denna tråden har ju spårat ur lite, som vanligt. Detta tänkta jag ta fasta på. Så lyssna nu, skåningar, stockholmare, lappar å annat löst folk! Det finns 1 ställe, 1 dialekt som gäller!

westside.gif

okej, jag erkänner, jag har bara väntat på ett tillfälle att få använda denna smilie! Jag gillar er andra också, lite iallafall :pannkyss :krama

Sundance Kid skrev:
Denna tråden har ju spårat ur lite, som vanligt. Detta tänkta jag ta fasta på. Så lyssna nu, skåningar, stockholmare, lappar å annat löst folk! Det finns 1 ställe, 1 dialekt som gäller!

westside.gif

okej, jag erkänner, jag har bara väntat på ett tillfälle att få använda denna smilie! Jag gillar er andra också, lite iallafall :pannkyss :krama

Eee du goo alläär?? :lol

För att återgå till den hårda, tråkiga tonen:

Stockholmare - vet att de bor i rikets huvudstad, påpekar det gärna (just eftersom det är känsligt)

Malmöiter - orkar inte bry sig om det ena eller det andra norrut, de fokuserar på bordellerna, den billiga ölen och det bruna på andra sidan sundet

Göteborgare - har något komplex över att vara näst störst, en kal skärgård, blir hunsade av norrmännen, gnälliga.

De andra städerna gills inte för de har för få invånare.

:)

Solid snake skrev:
Du ser bortom Stockholm, det är det inte många som gör som bor där, creds till dig! :Bugar
Jepp, alla Stockholmare är egenkära landethatande svin som lever på att delta i dokusåpor och böga runt på Stureplan. Precis på samma sätt så är skåningar feta grisfarmare som äter spettekaka och hatar utlänningar.

Creds till dig din feta grisfarmare! Generaliseringar rulez :tummenupp

Markus skrev:

Stockholmare - vet att de bor i rikets huvudstad, påpekar det gärna (just eftersom det är känsligt)

Malmöiter - orkar inte bry sig om det ena eller det andra norrut, de fokuserar på bordellerna, den billiga ölen och det bruna på andra sidan sundet

Göteborgare - har något komplex över att vara näst störst, en kal skärgård, blir hunsade av norrmännen, gnälliga.

Så sant så sant...lönt o bry sig om det kalla norrland när kontinenten med dess billiga sprit och värme lockar sååå mycket mer... :banana

McFille skrev:
Så sant så sant...lönt o bry sig om det kalla norrland när kontinenten med dess billiga sprit och värme lockar sååå mycket mer... :banana
Jo, nu är det varmt som fan. Här i Köpenhamn kan man gå i kortbyxor och bahamas-skjorta och sörpla billigt rödtjut. Sen att det är minusgrader, snö och allmänt mörkt (vad fan är det för fel på danskarna och deras gatubelysning? Avsaknad av kärnkraft?) spelar ingen roll, det är ju öhh... öhhh.. kontinenten...

Markus skrev:

1. Stockholmare - vet att de bor i rikets huvudstad, påpekar det gärna (just eftersom det är känsligt)

2. Malmöiter - orkar inte bry sig om det ena eller det andra norrut, de fokuserar på bordellerna, den billiga ölen och det bruna på andra sidan sundet

3. Göteborgare - har något komplex över att vara näst störst, en kal skärgård, blir hunsade av norrmännen, gnälliga.

1. Sant

2. Ännu mera sant (varför ska vi bry oss om skiten i Norrland (dvs norr om Arlöv) när allt livets goda finns söderut och västerut) :D

3. Håller faktiskt inte riktigt med här. Tycker Göttebörgerne är trevliga. När jag är där och går ut och partajjar kan man snacka med nästan vem som helst. Gör man samma sak i (1.) och (2.) får man bara till svar att "va fan vill du, muckar du gräl din jävel"

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka