Hallden2004 skrev:Hade jag pratat hade du aldrig begripit![]()
På den punkten är vi nog överens.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hallden2004 skrev:Hade jag pratat hade du aldrig begripit![]()
Sundance Kid skrev:Denna tråden har ju spårat ur lite, som vanligt. Detta tänkta jag ta fasta på. Så lyssna nu, skåningar, stockholmare, lappar å annat löst folk! Det finns 1 ställe, 1 dialekt som gäller!
![]()
okej, jag erkänner, jag har bara väntat på ett tillfälle att få använda denna smilie! Jag gillar er andra också, lite iallafall![]()
![]()
Jepp, alla Stockholmare är egenkära landethatande svin som lever på att delta i dokusåpor och böga runt på Stureplan. Precis på samma sätt så är skåningar feta grisfarmare som äter spettekaka och hatar utlänningar.Solid snake skrev:Du ser bortom Stockholm, det är det inte många som gör som bor där, creds till dig!![]()
Markus skrev:För att återgå till den hårda, tråkiga tonen:
Stockholmare - vet att de bor i rikets huvudstad, påpekar det gärna (just eftersom det är känsligt)
Malmöiter - orkar inte bry sig om det ena eller det andra norrut, de fokuserar på bordellerna, den billiga ölen och det bruna på andra sidan sundet
Göteborgare - har något komplex över att vara näst störst, en kal skärgård, blir hunsade av norrmännen, gnälliga.
De andra städerna gills inte för de har för få invånare.
![]()
Jo, nu är det varmt som fan. Här i Köpenhamn kan man gå i kortbyxor och bahamas-skjorta och sörpla billigt rödtjut. Sen att det är minusgrader, snö och allmänt mörkt (vad fan är det för fel på danskarna och deras gatubelysning? Avsaknad av kärnkraft?) spelar ingen roll, det är ju öhh... öhhh.. kontinenten...McFille skrev:Så sant så sant...lönt o bry sig om det kalla norrland när kontinenten med dess billiga sprit och värme lockar sååå mycket mer...![]()
Markus skrev:Vilka är det som talar rikssvenska då? Östgötarna kanske?
Markus skrev:För att återgå till den hårda, tråkiga tonen:
1. Stockholmare - vet att de bor i rikets huvudstad, påpekar det gärna (just eftersom det är känsligt)
2. Malmöiter - orkar inte bry sig om det ena eller det andra norrut, de fokuserar på bordellerna, den billiga ölen och det bruna på andra sidan sundet
3. Göteborgare - har något komplex över att vara näst störst, en kal skärgård, blir hunsade av norrmännen, gnälliga.
De andra städerna gills inte för de har för få invånare.
![]()
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |