Tänk på detta när ni testar toppfarten på skrevraketen

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Motorn nyper vid 0:40. Frågan är hur man skall agera om detta händer i normala hastigheter...

 
redan hänt mig dock grym som man e så blev det ingen vurpa här inte... bara en låååååååång oljestrimma som lämnades efter :P
 
Övervarvar man så döööörr man! :fakta
 
Såg spännande ut. :gnissla Koppla kan nog vara bra. Annars löste det ju sig rätt hyfsat ändå.
 
Det är väl inte den höga farten utan bakhjulskörningen som gör att motorn till slut inte har smörjning? :va
Skrevraket har inte med saken att göra heller utan att oljepumpen till slut inte får någon olja att pumpa runt i det här fallet.:D
Så TS borde skrivit

Tänk på att motorn måste få smörjning när ni kör på bakhjulet!
 
Det är väl inte den höga farten utan bakhjulskörningen som gör att motorn till slut inte har smörjning? :va
Skrevraket har inte med saken att göra heller utan att oljepumpen till slut inte får någon olja att pumpa runt i det här fallet.:D
Så TS borde skrivit

Tänk på att motorn måste få smörjning när ni kör på bakhjulet!

Vet inte om jag är blind eller missat något, men vart i filmen kör han på bakhjulet? :va
 
Det är väl inte den höga farten utan bakhjulskörningen som gör att motorn till slut inte har smörjning? :va
Skrevraket har inte med saken att göra heller utan att oljepumpen till slut inte får någon olja att pumpa runt i det här fallet.:D
Så TS borde skrivit

Tänk på att motorn måste få smörjning när ni kör på bakhjulet!

Haha xD okej, men jag missade att han körde på bakhjulet?
 
När min RD ärkeskar så motorn låste totalt så frikopplade jag. Inte så svårt att hålla hojen upprätt då... Men om motorn börjar kissa revir över hela bakhjulet spelar det knepet inte någon jättestor roll skulle jag tro.
 
Jag tömde ut olja rätt över hela hjulet för 2 veckor sedan när packningen till oljefiltret trycktes ut! Kanske i 160 nåt... Hade inte en tanke på att koppla! Rent instinktivt tyckte jag att det rätta är att låta hojen rulla till stopp som vanligt... Hade dock inte en tanke på vad det var som hände mer än att nu jävlar kan det gå åt helvete :crash Blev några rejäla kast på bakhjulet då och då, det läskigaste var ju att det efter man fått hojen att gå rakt igen återigen började kasta med bakhjulet....

Ny filter och olja i motorn samt motorn är kollad utan anmärkning, felet verkade ligga i filterpackningen...
 
Nu kanske jag var för snabb, synd att det inte är så på bana!:D

Jag tyckte det såg ut som han hissade framhjulet och sedan tar det cirkus 40 sekunder innan det inte finns någon olja på rätt ställen...

Men en dålig kameravinkel kan göra att jag ser fel. Ingen fara, jag har inga problem att göra fel! :tungan
 
Nu kanske jag var för snabb, synd att det inte är så på bana!:D

Jag tyckte det såg ut som han hissade framhjulet och sedan tar det cirkus 40 sekunder innan det inte finns någon olja på rätt ställen...

Men en dålig kameravinkel kan göra att jag ser fel. Ingen fara, jag har inga problem att göra fel! :tungan

Sorry men det är ingen annan än du som är dålig! :arsele

Vad jag ser så övervarvar han rätt bra?
 
När min RD ärkeskar så motorn låste totalt så frikopplade jag. Inte så svårt att hålla hojen upprätt då...

Precis. Vem som helst som var med på den gamla goda tiden med tvåtaktare har vett att hålla kopplingshanden i beredskap. Man vet helt enkelt inte när nästa nyp kommer.

Jävla nolla i filmen...
 
Sorry men det är ingen annan än du som är dålig! :arsele

Vad jag ser så övervarvar han rätt bra?

Föraren envisas med att hålla stumt i gasrullen trots att motorn varvar en bra bit in på rödmarkeringen. Killen räknar upp hastigheten och sista siffran jag hör är 180 sen ökar nog hastigheter något men inte mkt, därefter blir det lakrisremsor i asfalten :näsblod
 
Skurit 2 st i motorvägsfart plus moms, kopplat ur reflexmässigt bägge gångerna, och varit hyfsat odramatiskt resultat.

Något nyare/dyrare maskiner med mindre mil på mätaren verkar statistiskt sett hålla bättre, iaf för mig.

Var det en gammal cbx modell 80 tal han körde i filmen ?
 
Nu kanske jag var för snabb, synd att det inte är så på bana!:D

Jag tyckte det såg ut som han hissade framhjulet och sedan tar det cirkus 40 sekunder innan det inte finns någon olja på rätt ställen...

Men en dålig kameravinkel kan göra att jag ser fel. Ingen fara, jag har inga problem att göra fel! :tungan

:) Det är mänskligt att göra fel ibland, det har hänt mig också en gång tidigare. :tummenupp
 
Från hjälte till hare på ett litet kick.
Tydligt att C-G Hammarlunds mantra om att koppla ur vid sladd aldrig nådde Brasilien...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top