Tänk om detta hänt dig på MC. Idioter!

Att småkids kastar skit på bilar från broar är tyvärr inget nytt, tur att det gick bra för folket i bilen iaf.

Fast nu var det inte bara lite skit, det var ett stort stenblock.
För risk att låta gammalmodig så blir jag faktiskt lite orolig för dessa småkids som på ett eller annat sätt vandaliserar bussar, tåg, tunnelbanor och nu blister med att kasta stenblock.
Har detta blivit nån trend som spridits via mediauppdådet och att fler tar efter de "coola grabbarna" i sthlms förorter.

Känns som om ordet "pojkstreck" inte längre kan ursäkta sådant beteende, utan att det verkar ha blivit ett fenomen bland rastlösa unga killar att göra sådana saker för att kanske få lite action och vardags-edge... (?)
När buss och tunnebanelinjer ställs in har det dock gått alldeles för långt.

För några månader när jag skulle med tåget till Uppsala fr Sthlm så var det en försening just pga av att nån unge hade kastat en STOR sten mot ett tågfönster och tur i oturen så är det två rutor så den ytterska hade bara gått sönder, det var en rejäl smäll och det var bara sandkorn med glasbitar kvar av den rutan..

Jag fattar helt enkelt inte VAD som motiverar en person att göra så..?

Vuxna människor behöver inte nödvändigtvis inneha hjärnor.
Vi var ett gäng som kom körande på en kringelväg på landet en gång. I vanlig ordning saktade vi ner lite vid gårdar och hus. Vid den ena gården var där dock en tanta som nog inte tyckte vi hade rätt att leva, för hon kastade ut fotbollar, hinkar och spadar framför oss. Vill inte veta vad som hade hänt om någon av oss kört på de där sakerna.
På ett annat ställe sprang en annan tanta ut mitt ibland oss och ställde sig helt sonika mitt i vägen. Hon sprang rakt fram mot mig och försökte hugga tag i min arm. Hon kom så nära att hon blev träffad av min backspegel. Nu höll vi bara 50, och den touchade bara lite lätt, så det var inge större skada skedd. Men när vi kommer i 50 på en 70-sträcka förstår jag inte vad man har att klaga på. :rolleyes:

Lösningen är att alltid köra 100 i byarna, då hinner dom inte få tag på en :tummenupp

Nä, skämt åsido så är det ett problem med självutnämnda poliser som tror sig kunna uppskatta hastighet med sin magiska blick. Finns en lirare i Södra Sandby som kastar sten på motorcyklar som han upplever körande för fort (speciellt när han sitter ute på tomten och groggar med polaren), och om den som körde för fort hinner undan så slänger han på nästa hoj, oavsett vad denna kör i. :brinnerup

Lösningen är att alltid köra 100 i byarna, då hinner dom inte få tag på en :tummenupp

Nä, skämt åsido så är det ett problem med självutnämnda poliser som tror sig kunna uppskatta hastighet med sin magiska blick. Finns en lirare i Södra Sandby som kastar sten på motorcyklar som han upplever körande för fort (speciellt när han sitter ute på tomten och groggar med polaren), och om den som körde för fort hinner undan så slänger han på nästa hoj, oavsett vad denna kör i. :brinnerup

Vilken idiot. Honom har jag missat, som tur är.
(Totalt off topic så såg jag dig i Lund för några helger sen, i korsningen Dalbyvägen upp mot Linero. :D)

Kompisen i Gävle kom och körde över Dalälven invid Gysinge, då han körde rätt över en lika stor sten! runt 80-100 Kg som fullständigt ödelade framvagnen på hans Audi.
Nån fan hade lagt den där under småtimmarna... det var lite hövdimmigt, och pga räckena gick det inte att väja klokt, så det small bra.

Det där gick väl i nån slags trend ett tag då man ställde ut bilbatterier på nätterna och tittade på bilar som smällde in i dom. Var dock länge sedan jag läste om något liknande.
Själv har jag jagat iväg barn som placerat sprängsten på E4:an.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti