tänja ut skinnställ!

Netech

Medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
mitt ställ e lite litet.. finns de något som gör så att de töjs mer? mitt ställ e bara 5 månader gammalt.. köpte ett som var kanska tight (de rekomenderade säljaren på yamaha center).. för de skulle töja sig under tiden jag använder det.. men tycker inte de har töjt sig tillräkligt! kan man blöta ner de i varmt vatten och ha på sig de?? de borde väll formas bra då erl??

Netech skrev:
2307491 mitt ställ e lite litet.. finns de något som gör så att de töjs mer? mitt ställ e bara 5 månader gammalt.. köpte ett som var kanska tight (de rekomenderade säljaren på yamaha center).. för de skulle töja sig under tiden jag använder det.. men tycker inte de har töjt sig tillräkligt! kan man blöta ner de i varmt vatten och ha på sig de?? de borde väll formas bra då erl??
köra i varma sommarregn brukar få till passformen riktigt bra sägs det :rolleyes:

chukabowa skrev:
2307498 köra i varma sommarregn brukar få till passformen riktigt bra sägs det :rolleyes:

Vad bör man smörja in stället med så det inte blir torrt och stelt när det torkar igen!?

korvgubbe skrev:
2307520 Vad bör man smörja in stället med så det inte blir torrt och stelt när det torkar igen!?
Det finns svindyra medel,
men jag använder medel som är till att användas på skinnmöbler, funkar utmärkt.

har EXAKT samma lukt, utséende och konsistens som medlena (rengörning och infettning)
som följde med stället.
fast på dom stod det Dainese.

Oddjob skrev:
2307552 Det finns svindyra medel,
men jag använder medel som är till att användas på skinnmöbler, funkar utmärkt.

har EXAKT samma lukt, utséende och konsistens som medlena (rengörning och infettning)
som följde med stället.
fast på dom stod det Dainese.

Gör samma jag med, köpte mitt medel för 30kr hos en skomakare i spanien. Luktar som en blomma efter man smörjt in det :banana

Dock var det drygt att glida i sadeln efter man smörjt in i röven :gnissla

Lånar tråden istället och frågar det motsatta: Hur krymper man ett ställ då? :näsblod Låta farsan tvätta det i helt fel temperatur och torktumla? Det har funkat på flertalet andra kläder jag har..Hade. :tomten
Men seriöst. Dom hade inte mindre än strl 48, och som spinkig tonåring är det inte lätt. Sitter bekvämt, men det ska ju sitta tight också.

Eureka skrev:
2308826 Haha .. och detta har du provat ??
Vad jag kommer ihåg så kom du aldrig i de byxorna du köpte varken första veckan eller sista året :tomten

Vattenspruta funkar. Köpte ett par allt för små handskar när jag köpte mitt ställ, bearbetade dom med att spraya lite vatten på dom och sitta och böja fingrarna i soffan i två-tre veckor. Nu sitter de som gjutna, som ett andra skinn...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back