ljungqvist86
Ny medlem
Hello,
Har ett problem med min kära motorcykel. Den går bara på 3 av 4 cylindrar och jag tror att felet ligger i tändsystemet. Antingen är det dåligt stift eller så är det tändkabeln/ tändhatten som är trasig/ glapp.
Tror att felet kan vara tändhatten eftersom den satt lite lösare än vad dom andra 3 gjorde.
Kan man utesluta fel på tändspolen eftersom den ena av två cylindrar går ju. ( Det sitter 2 st spolar som tar 2 cylindrar vardera)
Tändkablarna sitter ju fast i tändspolen men visst är det så att man kan skruva loss tändhatten från kabeln om man vill byta den så man slipper byta hela spolen?
Sen tillsist. Något man ska tänka på när man ska skruva ut tändstiftet, det sitter ju väldigt tajt. Finns det speciella stiftnycklar med bättre passform?
Har ett problem med min kära motorcykel. Den går bara på 3 av 4 cylindrar och jag tror att felet ligger i tändsystemet. Antingen är det dåligt stift eller så är det tändkabeln/ tändhatten som är trasig/ glapp.
Tror att felet kan vara tändhatten eftersom den satt lite lösare än vad dom andra 3 gjorde.
Kan man utesluta fel på tändspolen eftersom den ena av två cylindrar går ju. ( Det sitter 2 st spolar som tar 2 cylindrar vardera)
Tändkablarna sitter ju fast i tändspolen men visst är det så att man kan skruva loss tändhatten från kabeln om man vill byta den så man slipper byta hela spolen?
Sen tillsist. Något man ska tänka på när man ska skruva ut tändstiftet, det sitter ju väldigt tajt. Finns det speciella stiftnycklar med bättre passform?