Tändstift till SuperSport-R6

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Har en trilskande ex-VM-R6a som jag ska byta tändstift på. Misstänker att om jag går till Yamaha-center får man hosta upp hundratals kronor per stift. Är det som så att t.ex Biltema har fullgoda stift för en spottstyver? Vad ska det vara för stift till R6 och är det nån skillnad nu när den är ganska ordentligt vässad?

BILTEMA !!!!!!!!

säg att du skojar :huvet

jag betala 148:-/stiftet har jag för mig på YC

NGK 2360 CR10EK

Last edited:
Tror att kit-tändstiften ligger på ca 1000:-/st och dom ser något annorlunda ut mot std-stiften och bör visst bytas oftare än std-stiften.

Men det går bra att köra med "orginal-stift"! Tror dom heter NGK CR10EK. Kostar ca 120:-/st.

Ett tändstift ska leverera en gnista och inte brinna upp. En inte aldeles komplicerad funktion och motorcykelförsäljarnas priser är inget annat än hutlösa. Därav undrade jag om det finns något alternativ.

Don Quixote skrev:
Har en trilskande ex-VM-R6a som jag ska byta tändstift på. Misstänker att om jag går till Yamaha-center får man hosta upp hundratals kronor per stift. Är det som så att t.ex Biltema har fullgoda stift för en spottstyver? Vad ska det vara för stift till R6 och är det nån skillnad nu när den är ganska ordentligt vässad?

Iridium stift?
Landar väl på en 7-800 bagis!

Har eventuellt möjligtvis en chans att kanske kolla om jag kan få lite rabatt på sådana...
Men du vill väl ha dom nu?
Skulle i så fall skicka med Pingu till nästa helg!

Är det stiften som krånglar?

Dom riktiga racingstiften heter nog NGK R0045Q-10.

Bifogat

• 5FL-R045Q-70-00[1].jpg
    5FL-R045Q-70-00[1].jpg
    5.7 KB · Visningar: 105
Runt hundra spänn styck får du nog stå ut med, men något superduper-kittat tror jag inte att du behöver......

Stiften brukar vara lite billigare hos bildelsaffärer.

stavgren skrev:
Vad gör kit-tändstiften förutom att gnistra till då o då?

Dom ger väl en bättre förbränning som genererar typ 1-2 hästar mer.

Men dom hästarna är nog bara med typ 3 race sen är dom förbrukade och stiften sämre än om man hade haft i orginal.

Kostar att ligga på topp! :)

Axxexs skrev:
Tror att kit-tändstiften ligger på ca 1000:-/st och dom ser något annorlunda ut mot std-stiften och bör visst bytas oftare än std-stiften.

Men det går bra att köra med "orginal-stift"! Tror dom heter NGK CR10EK. Kostar ca 120:-/st.

Till och med dyrare än våra stift till 250? och ggr 4 dessutom.. Huuga

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck