Tändstift - Prisskillnad

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Vad beror det på att exakt samma stift som i Sverige kostar 185kr/st, säljs i USA för $10/st?

Någon som vet vad svenska handlare har för marginaler?

Tur att det är jul snart så man kan ta med sig några hem som gåva... :rolleyes:

Räcker att kolla vad din märkeshandlare tar för stiften till tex din Saab, volvo eller VAG-bil och sedan jämför du med tex micro.
På min Aero skillde det nästan precis 100% mellan att köpa stiften på Saab jämfört med Micro.
Sen får du tänka på att momsen är helt annan i USA och precis ALLT är billigare där! Kolla bara vad en ny motorcykel kostar där jämfört med här hemma...

Dee_cati skrev:
2652846 Räcker att kolla vad din märkeshandlare tar för stiften till tex din Saab, volvo eller VAG-bil och sedan jämför du med tex micro.
På min Aero skillde det nästan precis 100% mellan att köpa stiften på Saab jämfört med Micro.
Sen får du tänka på att momsen är helt annan i USA och precis ALLT är billigare där! Kolla bara vad en ny motorcykel kostar där jämfört med här hemma...

OK. Följdfråga:

Någon med firma som vill köpa en 10,000 stift till bra pris? :hihi

Dessutom är dollarkursen osedvanligt gynnsam nu.

När jag var till USA sist tror jag den låg på 7 spänn, när sedan min bror åkte dit låg den på över 12,så han tyckte inte att det var speciellt billigt, men nu åkte han iväg för tre veckor sedan och har just kommit hem, den här gången tyckte han att det var billigt :tummenupp

Dee_cati skrev:
2652846 Räcker att kolla vad din märkeshandlare tar för stiften till tex din Saab, volvo eller VAG-bil och sedan jämför du med tex micro.
Det är samma sak med blandannat kullager om man går till sin lokale kullagerhandlare också. Samma märke på kullagret på båda ställena, det enda som skiljer är hur de är förpackade.

Lugn skrev:
2652834 Vad beror det på att exakt samma stift som i Sverige kostar 185kr/st, säljs i USA för $10/st?

Någon som vet vad svenska handlare har för marginaler?

Tur att det är jul snart så man kan ta med sig några hem som gåva... :rolleyes:

köpte tändstift till volvon i fredags, 650:- :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg