Probotector
Piratiserad
Håller på att greja med min Kawasaki och nu har jag kommit till tändstiften och framgaffeln.
Fråga1:
Tändstiften byttes för ca 1000 mil sedan och hojen fungerar fortfarande utmärkt med dessa, i verkstadsboken rekommenderas det ett stiftbyte var 1000:de mil, så tycker ni att jag skall investera i nya stift eller kan jag köra vidare på dessa?
Fråga2:
Mitt ena gaffelben har börjat läcka (igen
) så jag ser ingen annan utväg än att återgärda det (igen). Gaffeloljan är bytt i båda benen för ca 1000 mil sedan. När jag ändå fixar ny olja till det läckande benet bör jag då också byta oljan i det andra benet eller kan jag låta det vara?
Fråga3:
Gaffeloljan som rekommenderas är SAE10W20 forkoil, bör jag hålla mig till den eller kan man ta andra gaffeloljor (förutsatt att det inte är till enduro/offroadhoj)?
Fråga1:
Tändstiften byttes för ca 1000 mil sedan och hojen fungerar fortfarande utmärkt med dessa, i verkstadsboken rekommenderas det ett stiftbyte var 1000:de mil, så tycker ni att jag skall investera i nya stift eller kan jag köra vidare på dessa?
Fråga2:
Mitt ena gaffelben har börjat läcka (igen
) så jag ser ingen annan utväg än att återgärda det (igen). Gaffeloljan är bytt i båda benen för ca 1000 mil sedan. När jag ändå fixar ny olja till det läckande benet bör jag då också byta oljan i det andra benet eller kan jag låta det vara?Fråga3:
Gaffeloljan som rekommenderas är SAE10W20 forkoil, bör jag hålla mig till den eller kan man ta andra gaffeloljor (förutsatt att det inte är till enduro/offroadhoj)?