Zeb_Macahan
Bettingansvarig
Om du min herre står i valet och kvalet att välja ny MC, vilken väljer du då: Den som har ett års garanti som du kan serva vart som helst eller den som har 5 år som du måste serva hos märkesverkstad. Anledningen till att de hojar med garantier är "låsta" till märkesverkstäder är för att det kostar att vara märkesverkstad och därmed så får importören in pengar så länge hojen servas hos verkstaden.
Jag pratade med en kille från stockholm som hade betalat 2000 kronor för en rutinservice. Då kan jag förstå att man inte går till märkesverkstaden, men är den lika dyr och vet vad den gör, varför då intelåta dom serva den och "få" dom extra årens garanti?
Jag kanske har gått på myter, men du verkar vara övermisstänksam och inte fatta att importören / verkstäderna / tillverkarna vill tjäna pengar, inget annat. Om man väljer att inte serva hos märkesverkstaden så slipper man de förlängda garantierna... svårt... nä!
//jaG
Jag pratade med en kille från stockholm som hade betalat 2000 kronor för en rutinservice. Då kan jag förstå att man inte går till märkesverkstaden, men är den lika dyr och vet vad den gör, varför då intelåta dom serva den och "få" dom extra årens garanti?
Jag kanske har gått på myter, men du verkar vara övermisstänksam och inte fatta att importören / verkstäderna / tillverkarna vill tjäna pengar, inget annat. Om man väljer att inte serva hos märkesverkstaden så slipper man de förlängda garantierna... svårt... nä!
//jaG
gthyni skrev:Mr Zeb verkar ha gått på alla myter som handlare
och importörer sprider.
- Specialverktygen finns att köpa, ofta finns det
piratverktyg oxo lr så kan man går bättre grejer
själv om man är duktig och har en verkstad.
- Varför ska verkstaden ha något för att du ev
pajar motorn? Garantin betalas av Suzuki och
verkstaden får t.o.m. betalt för att göra garanti-
jobbet.
- Hur vet du att märkesverkstaden kan? Alla som
äger BMW-bilar i Umeå vet att Ersboda bilservice
gör bättre jobb än Lindholms och till halva priset.
Gissa vilken som är märkesverkstad...