Kära Sporthoj,
Hojen min gick konstigt efter en åktur, bluddrade vid gaspåslag, vid neutral gas var den ok. Skruvade nyss ner den tills jag kom till tändspolarna, när jag lyfte upp 2ans spole följde stiftet med upp(!).
Tänkte "aha, den klantige mekanikern som servade hojen för mindre än en vecka sedan drog inte åt stiftet ordentligt när dom byttes, det här ska dom få fan för"
Sedan insåg jag det var märkligare än så när jag jämförde med ett av de andra stiften

Resten av stiftet sitter alltså kvar i toppen. ska förbi verkstaden imorn så dom får fixa det här eftersom jag inte har verktyg för att få bort resterna.
Hur i helvete händer något sådant?! Visst kan det vara ett måndagsexemplar på stiftet, men är det möjligt att mekanikern skruvade åt stiftet för hårt? Har nämligen märkt att ALLA jävla skruvar dom rört sitter som berget (inkl tändstiften), tex skruvarna som sitter på batteripolerna går inte att få bort längre?! Jag misstänker att dom stressat å därmed skitit i att använda rätt moment när dom drog åt sakerna.
Och hur blir det med betalningen för arbetet med att få bort resterna av stiftet? Jag kan ju tycka att jag som kund borde inte bli drabbad av antingen NKg's feltillverkade stift, eller mekanikerns hårdhänta åtdragande. Hur fungerar det i dessa fall?!
Detta är en av de större verkstäderna i Stockholm dessutom.
Är det OK att köra försiktigt den korta biten till verkstaden på 3 cylindrar? 2ans spole sitter inte kvar i toppen. Den startade och gick OK men lät som en läckande gräsklippare...
Hojen min gick konstigt efter en åktur, bluddrade vid gaspåslag, vid neutral gas var den ok. Skruvade nyss ner den tills jag kom till tändspolarna, när jag lyfte upp 2ans spole följde stiftet med upp(!).
Tänkte "aha, den klantige mekanikern som servade hojen för mindre än en vecka sedan drog inte åt stiftet ordentligt när dom byttes, det här ska dom få fan för"
Sedan insåg jag det var märkligare än så när jag jämförde med ett av de andra stiften

Resten av stiftet sitter alltså kvar i toppen. ska förbi verkstaden imorn så dom får fixa det här eftersom jag inte har verktyg för att få bort resterna.
Hur i helvete händer något sådant?! Visst kan det vara ett måndagsexemplar på stiftet, men är det möjligt att mekanikern skruvade åt stiftet för hårt? Har nämligen märkt att ALLA jävla skruvar dom rört sitter som berget (inkl tändstiften), tex skruvarna som sitter på batteripolerna går inte att få bort längre?! Jag misstänker att dom stressat å därmed skitit i att använda rätt moment när dom drog åt sakerna.
Och hur blir det med betalningen för arbetet med att få bort resterna av stiftet? Jag kan ju tycka att jag som kund borde inte bli drabbad av antingen NKg's feltillverkade stift, eller mekanikerns hårdhänta åtdragande. Hur fungerar det i dessa fall?!
Detta är en av de större verkstäderna i Stockholm dessutom.
Är det OK att köra försiktigt den korta biten till verkstaden på 3 cylindrar? 2ans spole sitter inte kvar i toppen. Den startade och gick OK men lät som en läckande gräsklippare...
Last edited: