Tändsticksträffen 30+ i september

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Här finns det lite skoj på gång i sommar för oss dinosaurier.
Ynglingarna är inte portade på något vis men man måste känna sig gammal o sleten!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112131

Någon som kan tänkas intresserad?

Samåkning och annat i god MCK Vilse stil är självskrivet.

Last edited:
HaHa 30 år de e för fan halva mitt gångna liv tills jag e där, snacka om dinosarie :pannkyss

Jag har också tappat intresset efter ett par besök.
Är dock en upplevelse för den som vill uppleva skogscamping utan mygg.

Zxr_Green skrev:
jag har vatt där några gånger..men det e inget som lockar så jätte mkt precis..
Varför inte? Fel folk? Fel upplägg? Fel ställe? Fel tidpunkt?

Ducatista skrev:
Jag har också tappat intresset efter ett par besök.
Är dock en upplevelse för den som vill uppleva skogscamping utan mygg.
Utveckla? Jag har aldrig varit där och är det en katastrof så kan man ju lägga träffen på annat håll.

Maverick_ou812 skrev:
Varför inte? Fel folk? Fel upplägg? Fel ställe? Fel tidpunkt?

Utveckla? Jag har aldrig varit där och är det en katastrof så kan man ju lägga träffen på annat håll.

Det räcker väl med att titta på bilderna. :rolleyes:
Lite mycket skinnvästar och rockabilly för min smak.
Kommer det mycket SH-folk så kan det bli kul, men det kan man
ju ha på en åker var som helst isf.

Maverick_ou812 skrev:
Rundtur till tändsticktmuséet :tråkad var största aktiviteten de åren jag var på träffen så jag håller med Zxr_Green och MrK: För lite ös, fylleburn och tappa-hojjen-trick. Svårt att fylleburna i lingonriset :hihi

Ducatista skrev:
Rundtur till tändsticktmuséet :tråkad var största aktiviteten de åren jag var på träffen så jag håller med Zxr_Green och MrK: För lite ös, fylleburn och tappa-hojjen-trick. Svårt att fylleburna i lingonriset :hihi
Ok, jag läser men förstår inte... eller så är det ni som inte läst rätt kanske... ;) Läs nu mitt förstinlägg en gång till....

"Efter diskussionerna i tråden Vi som är 30+ hojar oxå kom tanken upp om att alla sporthoj. com 30+ skulle kunna träffas på nåt centralt ställe i Sverige och festa loss lite.

Har själv haft tanken på att fixa en SH fest på sensommaren i Jönköpingstrakten då nästan alla har mellan 30-40 mil dit. För att rodda detta skulle man behöva dra ihop en festkomitté med deltagare från olika delar av Sverige. Dessa skulle lobba för träffen i repektive område.
Har redan "min" lista klar på vem dessa personer skulle vara och hur det skulle gå till.

Men varför uppfinna hjulet igen? :va

Det finns ju redan en träff i området som skulle kunna uppfylla alla de krav jag har på en MC träff. Problemet med denna är väl att det nog inte är nån direkt "plastraketträff". Såååå då får vi ju ändra på det. :D

Min lilla stilla fråga är nu.

Hur många skulle kunna tänka sig att sluta upp på Tändsticksträffen 2006? http://web.telia.com/~u36702943/SvTraffen.html

Om uppslutningen blir tillräckligt stor tänkte jag be dom om att få en SH sektion på campingen. Vi skulle kunna träffas en bit utanför och anlända till träffen i samlad trupp. Tänk att få se 50 st sporthojar rulla in gemensamt istället för som brukligt 50 st krompråmar. :hihi "
------------------------------------------------------------------------
Men det är klart, är ingen pigg på det så blir det ju inte lätt att få ihop.
Vad tror ni om upplägget att istället drar till Karlskoga och Gällersåsen för att festa och kolla in finalerna i SM / SO i Road Racing?
Tyvärr blir det en mindre organiserad MC träff (bokning av camping, inget disco/dans, egen matfixning m.m.) och förmodligen en hel del mindre folk. Nån fylleburna på campingplatsen (som är allmän till skillnad från Bankeryd som är en ren hojcamping) tror jag inte heller på. Men kan detta vara ett bättre upplägg. :confused:
Kom med åsikter.

Det måste väl finnas ett place kring Gelleråsen där man kan kvarta över o ha en fyllefest, om nu det är ett programkrav?! Själv kollar jag nog hellre på RR än kör någon tipsrunda på mc. Men jag är inte omöjlig så jag e med på det mesta. Det skall ju vara ett ställe som är lämpligt för FEST. Avstånd avskräcker mig inte. Ni märker att det drar ihop sig för poll ang vart/vad som är mest önskvärt :)

O så e det ett litet problem som dyker upp ibland
Smålänska höglandet kan vara riktigt kallt vid den tidpunkten
specielt om man sover i tält
Har iofs varit där uppe både när det varit svin kallt o riktigt varmt

PGH skrev:
Det måste väl finnas ett place kring Gelleråsen där man kan kvarta över o ha en fyllefest, om nu det är ett programkrav?! Själv kollar jag nog hellre på RR än kör någon tipsrunda på mc. Men jag är inte omöjlig så jag e med på det mesta. Det skall ju vara ett ställe som är lämpligt för FEST. Avstånd avskräcker mig inte. Ni märker att det drar ihop sig för poll ang vart/vad som är mest önskvärt :)
Det finns camping intill Gälleråsen och fyllefest ÄR programkrav!!! :D

Duck skrev:
O så e det ett litet problem som dyker upp ibland
Smålänska höglandet kan vara riktigt kallt vid den tidpunkten
specielt om man sover i tält
Har iofs varit där uppe både när det varit svin kallt o riktigt varmt
Jepp. Håller med dig där men å andra sidan kan nog Karlskoga vara lika kallt. Problemet är nog inte platsen utan mer tidpunkten på året.

Fler som har bra åsikter?

du kan iof fråga rogerr vad han tyckte om det... jag va där samtigigt som han en gång... han blev anntastad...mohahaha... :lol

sen hände en annan rätt så ball grej... nånna snubbar välte en bajamaja en en brud i... då garvade jag ganska rejält...

Som det ser ut nu så kommer jag att hänga med. Det måste ju vara en syn för gudarna med ett STORT sporthojs-gäng som rullar in. :yoparty

Jag kan gott tänka mej att åka dit igen, men det är ju lite sent så jag avvaktar gärna väderprognoserna. Härom året då jag var där var det över 20 grader varmt på fredan för att sedan slå om och var nog närapå 0 när det var dags att huttra hem. Tog halva veckan att tina, eller vad det nu var som skulle gå ur?

Vad hojtyperna beträffar på sånna här träffar så är nog fördelningen ganska jämn. Det är folk som gillar att köra hoj, vilket jag tycker är skitkul. Man träffar alla möjliga mäniskor, han med värsta västen kan mycke väl vara direktören som till helgen slipper ifrån kostymen. Grejen är att alla är där för att dom gillar att köra hoj och träffa likasinnade. Givetvis också klämma en och annan bira. :fyllisar

Det kanske inte är mycket för dom som gillar posa för småtjejerna vid korvlådan. Övriga tror jag gillar den stämning som brukar innfinna sig på kulturtillställningar :dricka av det här slaget. :fyllisar :rock

Rogerr skrev:
Jag kan gott tänka mej att åka dit igen, men det är ju lite sent så jag avvaktar gärna väderprognoserna. Härom året då jag var där var det över 20 grader varmt på fredan för att sedan slå om och var nog närapå 0 när det var dags att huttra hem. Tog halva veckan att tina, eller vad det nu var :klappar , vilket jag tycker är skitkul. Man träffar alla möjliga mäniskor, han med värsta västen kan mycke väl vara direktören som till helgen slipper ifrån kostymen. Grejen är att alla är där för att dom gillar att köra hoj och träffa likasinnade. Givetvis också klämma en och annan bira. :fyllisar

Det kanske inte är mycket för dom som gillar posa för småtjejerna vid korvlådan. Övriga tror jag gillar den stämning som brukar innfinna sig på kulturtillställningar :dricka av det här slaget. :fyllisar :rock
:klappar Rogerr, min hjälte!!! :kär
Ditt inlägg vände hela neggotrenden.
Som "general" för denna totala stollighet så ska jag förtydliga en sak...
Dåligt väder (regn, snö, hagel, minusgrader, drivis, arktisk vinter eller ny istid) stoppar naturligtvis allt deltagande från den samlade sporthoj.com 30+ gruppen. Sjukdomar som gikt, reumatism, nageltrång o en fis på tvären är vanliga i gruppen så dåligt väder är en bra ursäkt för att utebli. Det finns inga tillräckligt bra kläder för att mitt vänstra knä inte skall värka då det nalkas ett lågtryck.

Men om man räknar bort att det kan bli dåligt väder, skulle det DÅ vara intressant att åka dit?? Alltså att vi (30+) med sporthojar såg till att förgylla Tändsticksträffen med vår närvaro.

Vem vet, Ducatista kanske får sin "dröm" uppfylld om att se 50 sporthojar rulla in på träffen? :hihi

Kan du inte göra detta inlägg även i tråden som finns i Träffar/Samåkning?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112131

En liten lista på vem som kan tänkas åka med härifrån vill man kanske också ha?

1. Maverick_ou812
2. PGH
5. JKay
6. HbgQ (för att hon är så söt o snäll)
14. Oas

På wannabelistan:

Ducatista (skeptiker)
Duck (frusen)
Rogerr (väderberoende gubbe)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back