Tändspoleproblem eller?

Slangen

Skrapad
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer-06 / 250YZF-05
Hallå får ingen gnista från nått av stiften är det då tändspolarna som gett upp? (Det är en gammal kawa gpz750-83).Vart ska man börja?
Nya stift provat två olika hårdheter.Nytt batteri m,m.
Tack för snabba svar

Slangen skrev:
Hallå får ingen gnista från nått av stiften är det då tändspolarna som gett upp? (Det är en gammal kawa gpz750-83).Vart ska man börja?
Nya stift provat två olika hårdheter.Nytt batteri m,m.
Tack för snabba svar
Jag har en lika dan fast 84:a har lite andra prob, som dålig tongång, läcker olja , startmotor trasig. har läst en del och i ditt fall är det först att göra rent alla kontakter och köra 5-56 på kontakter , batteri tändspole mm. Lycka till

dwestlund skrev:
Jag har en lika dan fast 84:a har lite andra prob, som dålig tongång, läcker olja , startmotor trasig. har läst en del och i ditt fall är det först att göra rent alla kontakter och köra 5-56 på kontakter , batteri tändspole mm. Lycka till

Tackar då har jag lite att börja med iaf. :hihi

Om du inte har gnista på något stift så skulle jag inte kolla på spolarna i första hand. Dödarknapp, strömmatning till box, säkring, kontaktstycken, jordpunkter, kabelbrott.

Låter ju otroligt att flera spolar pajar samtidigt. Är alla stift döda så tycker jag det låter som nåt gemensamt fel.
/u

Börja i rätt ände. Ta först bort den "svarta lådan". Mät sen om du verkligen får +12V till tändspolarnas ena ände och att du får gnista om du jordar och icke-jordar (duttar till mot jord) med den andra änden på tändspolen.

Tack tack det är härligt med massa tips jag får snabbt hjärnsläpp när det gäller el-knas.
Tack tack

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...