Tändproblem GXX1100F

GSX1100

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2012
Hoj
-90,Suzuki GSX1100F
Hej på er alla.
Har en GSX1100F-90 som beter sig lite konstigt.Den verkar misstända konstant.Det finns konstant små ljudsmällar/misständningar i vartalet.Detta gör att jag har väldigt svårt att få igenom den vid besiktning då decibelmätaren passerar 103 db.Dessutom som kan den helt plötsligt dö när jag åker på landsväg.För att sedan tända igen med en avgassmäll som resultat.Jag har haft in den till flera olika verkstäder men de har än inte lycka fixa felet.Så nu vänder jag mig hit.Det sitter ett fyra till ett system på den å har så gjort sedan jag köpte den.
Hoppas ni kan ge mig nåt tips om vad jag ska göra.
Mvh Robban

Spontant låter det som den får fel blandning,luftfilter orginal eller bytt till öppnare??
Förgasare är den ombestyckad?? om inte så lär det behövas iom.att det sitter 4-1.
Synka förgasarna om det inte är gjort,rengöring av dito.
Har du frågat på verkstäderna vad dom har gjort på hojen?eftersom den funkar dåligt fortfarande.
Är den servad nyligen? byte av tändstift är aldrig fel,ev,se över tändspolar,tändhattar,
kablar.

Låter som tändningsrelaterat, om alla cylindrar dör på landsväg som du skriver skulle jag börja kolla kontaktstycket till varvtalsgivaren.

Nästa steg vore att prova med en annan cdi, inte ovanligt med glapp i gamla burkar.

Last edited:
Tack för svaren.
Nä jag har väl inte frågat så mycket om vad verkstäderna har gjort men jag förklarade vid inlämnadndet hur den betedde sig.Tändstift är bytta,om inte på verkstad så av mig och felen har kvarstått.Har för mig att jag även bytte kablarna då.Hur förgasarna är bestyckade vet jag faktiskt inte men jag har inte bytt nånting å avgassystemet satt ju på när jag köpte den å det är 8 år sen,å den gick felfritt under de första 4-5 åren i alla fall.Den är testkörd i bänk,utav Järvsö Cykel & Motor,visserligen några år sen nu,men han som gjorde det var förvånad över att alla kurvor var så bra.
Jag har varit inne på tändspolarna.Jag vet ju inte hur gamla de är.Luftfiltret är orginal.Det är bara avgassystemet som är bytt.
Det låter som jag får ta mig en titt på hela systemet,eller be nån göra det.Hua,kostsamt....
Men jag tackar så mycket så länge.Är det fler så har förslag eller tankar så får ni gärna komma med förslag.

Tack för svaren.
Nä jag har väl inte frågat så mycket om vad verkstäderna har gjort men jag förklarade vid inlämnadndet hur den betedde sig.Tändstift är bytta,om inte på verkstad så av mig och felen har kvarstått.Har för mig att jag även bytte kablarna då.Hur förgasarna är bestyckade vet jag faktiskt inte men jag har inte bytt nånting å avgassystemet satt ju på när jag köpte den å det är 8 år sen,å den gick felfritt under de första 4-5 åren i alla fall.Den är testkörd i bänk,utav Järvsö Cykel & Motor,visserligen några år sen nu,men han som gjorde det var förvånad över att alla kurvor var så bra.
Jag har varit inne på tändspolarna.Jag vet ju inte hur gamla de är.Luftfiltret är orginal.Det är bara avgassystemet som är bytt.
Det låter som jag får ta mig en titt på hela systemet,eller be nån göra det.Hua,kostsamt....
Men jag tackar så mycket så länge.Är det fler så har förslag eller tankar så får ni gärna komma med förslag.

Två spolar lägger inte av simultant, inrikta dig på varvtalssignal, cdi och div döare.

Jo,det låter ju troligt ut.Visserligen skulle jag ju inte bli ett dugg förvånad om jag skulle lyckas råka ut för det.:)
Låter ändå kostsamt ut.Hihi

Förutom det som påpekas ovan,så kolla även kontakterna på batteripolerna,så du inte har ett skitfel som dålig jord.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back