Tändproblem Gsx1100r

JontaO

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Suzuki GSX1100R
Har någon kunnig person några tips.
Har en Gsx1100R 93, efter att ha tvättat hojen så gick den ett tag sen tvärdöd,enligt tidigare ägare skulle jag byta tändspole han hade skickat med en begagnad, jag gjorde det och fick igång hojen, sen kom regnet hojen började gå dåligt igen och lade av.Nu har jag ingen gnista på 2 an och 3 an.
Har testat att flytta den bakre tändspolen fram och den främre till bak med resultat att jag bara har gnista på 1 an och 4 an(alltså är inte tändspolen trasig) har kollat att kablarna från tändspolarna är hela fram till CDI boxen.
Har någon något tipps var man ska felsöka och hur.
Tacksam för alla tips jag kan få.

Du säger ju att om du tar 2-3ans och stoppar den på 1-4an så slutar 1-4 att funka dvs problemet ligger i tändspolen. Kolla anslutningarna på den spolen satt dom är bra är dom det så är det tyvärr bara att byta tändspole.

Eller är det att den bara är fuktkänslig. Kommer den igång om du låter den torka ett tag? kanske täta med silicone skulle hjälpa.

Ops jag läser ju fel. Sorry

Följ kablarna från tandplattan och upp. Vet ej hur spänningen är där(om man kan mäta) men om ena kabeln är kass på vägen upp så borde det kunna ge dessa fel. Kolla även kontakten som sitter uppe framför batteriet på samma kabel. Annars kika på det flesta kontakter och ha i lite fuktutdrivande medel så kanske det hjälper.

Min gick skit efter tvättning,ska aldrig mer tvätta den med slang.
Ja hade fått in vatten i tändhattarna o under dem med + att tändhattarna satt löst på några kablar.
lite 5-56 o skruva fast hattarna så gick den som inihelvete sen
Men den dog ju inte som din gör,men kanske värt o kolla iaf?

JontaO skrev:
Har någon något tipps var man ska felsöka och hur.

Låna den svarta lådan från en annan 1100'a. Signalgeneratorn för tändningen sitter i oljebad innanför högra motorkåpan och kan inte bli blöt. Annat än att kollar att du verkligen har stabil +12V till tändspolarna och att de andra kablarna från tändspolarna som går till ECU'n är intakta. Byt även stift - det kan vara mikroskopiska sprickor på isolatordelen.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...