tändproblem eller ngt annat Gsx750r

Emilsgsx750r

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
1989 suzuki gsx750r
Hej!
har fått problem med min gsxr.
var nere i örkelljunga med en kompis förra lördagen sen på väg hem drog ja på i uppförsbacken å då bara dog den typ såg inte då att den dog utan trodde att en växel hade gått sönder.. men växlade ner å då pang ett svart moln bakom mig.. väl hemma tog vi bort tank å allt å kollade tändstiften å där var det ingen gnista så ja bytte tändstift å kablar å hattar, sen så på med tanken.. men då gick den bra när den var kall men fort den blev varm så blev den som mopedfart å pruttade.. å dog när man höll in koplingen. så då av med tanken.. drog ny minuskabel till tändspolarna.. på med tank.. körde å sen så vid på gas så samma som i örkelljunga.. kan det vara ngn av tändspolarna eller e det ngt annat fel??? snälla hjälp vill ut å köra igen ju..

Mvh//Emil
 
bensinkranen

hej igen ni som läst men inge gett ngt förslag.
Har funderat det e ingen som tror det kan vara bensinkranen för när ja lyfte tanken å kollade den tog bort, satt tillbax öppnade kranen men det rann inte ut ngn bensin. sen tog ja bort igen å blåste genom den satt tillbax då forsade det ut bensin.. kan det vara så att det e ngt sönder så den stänger imellanåt.???
 
hej igen ni som läst men inge gett ngt förslag.
Har funderat det e ingen som tror det kan vara bensinkranen för när ja lyfte tanken å kollade den tog bort, satt tillbax öppnade kranen men det rann inte ut ngn bensin. sen tog ja bort igen å blåste genom den satt tillbax då forsade det ut bensin.. kan det vara så att det e ngt sönder så den stänger imellanåt.???
Den är vakumstyrd, dvs öppnar automatiskt när du har undertryck i en av fuggarna, tvåan tror jag.
 
hej! men e den det när den e så gammal hoj. men var ut nu å lossade den ena slangen men det rann inte ut ngt hur ja än vred.

mvh
 
hej! men e den det när den e så gammal hoj. men var ut nu å lossade den ena slangen men det rann inte ut ngt hur ja än vred.

mvh
Du borde ha 3 lägen, on = vanlig körning, res = lite soppa i tanken och pri = det rinner fritt, utan vakum, oavsett soppamängd i tanken.

Jag har rivit GSX från tidigt 80-tal som har haft vakumkran, så din borde också ha det :)
 
jaså jag trodde det stod res sen on å sen det siste trodde ja var stopp.. hehe.. inte läst så noga.. haha.. men det kommer ingen bensin hur ja än vrider.. han det vara fel på den då eller e det ngt annat fel som gör att mc:n inte går som den ska.. en mc verkstad sa den kan ju vara signal-generatorn.. vad tror du? e tris att inte kunna köra normalt.. å en sådan generator kostar ny ca 5200kr

mvh//Emil
 
tack för hälpen med kranen.. satt den på pri å körde en sväng då gav den järnet allså funkade.. så nu ska ja köpa en beg kran för det var det som var felet tydligen.

mvh//Emil
 
tack för hälpen med kranen.. satt den på pri å körde en sväng då gav den järnet allså funkade.. så nu ska ja köpa en beg kran för det var det som var felet tydligen.

mvh//Emil

Testade du att dra från PRI till ON/Res under turen? det kan va att den inte riktigt fått till vakumet/smuts i filtret och isåfall behöver du inte köpa en ny :tummenupp Plocka loss kranen och gör rent den (speciellt kranens filter) och testa igen så kanske du slipper fixa en ny (om nu inte en ny kran kostar lite) :tummenupp
 
du menar det långa filtret som sticker in i tanken? för det var inget smuts i den. men vredet som man vrider mellan dom olika lägena går trögt. ska köpa ett beg för ett nytt kostar 2000kr.

Mvh//Emil
 
du menar det långa filtret som sticker in i tanken? för det var inget smuts i den. men vredet som man vrider mellan dom olika lägena går trögt. ska köpa ett beg för ett nytt kostar 2000kr.

Mvh//Emil

Japp. Skadar inte att rengöra en extra gång. Att kranen är lite trög behöver inte betyda att den är trasig, min kran på min gamla GSX250 (också vakumkran) har en rejält trög kran men det fungerar utmärkt ändå :tummenupp Men men det är upp till dig.
 
Vad du än använder för slang till vacumkranen kommer den oundvikligen att vecka sig på vägen, jag stoppade in en fjäder i slangen så att den aldrig kan vecka sig platt!

Fast jag har tydligen ändå lämmnat kranen i läge PRI såg jag, det funkar om man har täta förgasare.
Min kran går knappt att vrida med handkraft förövrigt, det ska vara så på den årsmodellen!
 
tack för alla svar. jag har öpptäckt en sak till att mitt stöd glappar lite.. det kan ju vara det me som gör att den dör för man kan ju inte starta med stödet nere.
slangarna har en spiralvajer runt dom 2 grövre slangarna som går in till kranen.

Mvh// Emil
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top