Tändningsoptimering Husaberg

HUSA JOKKO

The sliding Finn
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Scania 164
Hallå alla Husa ägare jag har skickat i väg min tändbox till min Husa 650 -02 o fått den om programerad.Mannen som bränner in nya tändkurvor har jobbat på SEM o har stenkoll på läget så nu har jag fått ett "Enduroläge" på LO läget på knappen och en "hysterisk race tändkurva" på HI läget.PÅ LO blev den väldigt snäll o tam att åka i skogen med,har 16/45 i drevning o ändå funka de bra i knixig enduro.Har bara provat HI läget på lite grusväg o den känns helt annorlunda går jämnare o bättre + att varvstoppet är upp höjt till 10000rpm.programeringen kostade 1500:- o va värd varenda krona för de blev en helt annan hoj :tummenupp E ni sugen så tveka inte jag tyckte att de var värt pengarna o göra så istället för o köpa en annan tändning till typ 400 an el va dom nu brukar byta till för de e ändå inte så stor skillnad som de här blev...

Coolt som tusan. Synd att man är fattig som en kyrkråtta och helst vill ha ett nytt system i första hand.

Tror du man kan få en kurva som även är anpassad för om man bytt lite grejer i övrigt, typ system, fugge, kam osv??

Supermoto skrev:
Coolt som tusan. Synd att man är fattig som en kyrkråtta och helst vill ha ett nytt system i första hand.

Tror du man kan få en kurva som även är anpassad för om man bytt lite grejer i övrigt, typ system, fugge, kam osv??

Japp han frågar dig nog om du har gjort nått åt motorn o så..

HUSA JOKKO skrev:
Ring 0532-42025 el 070-5518525
Han heter Conny Andersson

låter ju riktigt fränt, jag hade en -02 SM och fattade aldrig varför knappen fanns där, var ju så liten skillnad....
Men detta låter ju som riktiga grejor....
Funkar det me på -04?

borggren skrev:
låter ju riktigt fränt, jag hade en -02 SM och fattade aldrig varför knappen fanns där, var ju så liten skillnad....
Men detta låter ju som riktiga grejor....
Funkar det me på -04?
04orna har ju nya kokusantändningen utan möjlighet till olika kurvor :mattias

Fast jag skulle nog hellre ha kokusan än min gamla SEM....

skrev dom inte vid provkörning i Bike att det gav 10hk mellan dom två lägena(svagt minne av det)

Jo men sen vet vi ju hur seriösa bike brukar vara de där 10 hästarna har jag aldrig upptäckt när jag har kört iaf

PD skrev:
skrev dom inte vid provkörning i Bike att det gav 10hk mellan dom två lägena(svagt minne av det)

Körde min -02 SM hos Erik marklund MCXpress då den gått 50mil....51,2 och 49,7 gav den.....tog bort slutgrunkan i ljuddämparen tappade 2hk till
Kurvan var lite jämnare på "enduro" läget....men annars ingen ting...VÄRDELÖST
Tyckte marklund me....

Jag hittade tråden så det är väl lika bra att lyfta den lite.....

Busaberg skrev:
Jag hittade tråden så det är väl lika bra att lyfta den lite.....
Sedär :tummenupp
Dataingenjören med Sveriges största IT-handikapp slår till igen... (Jag alltså som inte hittade den själv :3freak)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT