Tändningsnyckeln...

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Har nu en ruggit misshandlad tändningsnyckel efter en överkörning. Givetvis finns det inte ngn reservnyckel. Har varit uppe hos en nyckelfarbror som jag tänkte skulle få göra en ny fin till mig men nyckeln var i så dålig skick att det inte gick. Kan man beställa en ny från Honda eller hur funkar det...

Torpare!

Ja e låssmed,, han kan visst göra en nyckel. Men du kan inte gå till en skomakare,, gå till en auktoriserad låssmed,, vi har maskiner med laser som vi mäter av sånt med.

Lycka till.

Jag har också en fråga: Ville ha en kopia på min TZRnyckel. Men den går inte att kopiera säger dom. Måste jag beställa en nyckel från yamaha? Priset lär ju bli endel då.

Att beställa nycklar från tillverkaren tror inte jag fungerar. Även om tillverkaren har register med serienummer på alla lås som har producerats.

Hur gör jag då med min nyckel? Har ioch för sig bara vart hos en nyckelkopierare, han kunde inte sa han.

cRoC skrev:
Hur gör jag då med min nyckel? Har ioch för sig bara vart hos en nyckelkopierare, han kunde inte sa han.

Det ska gå. Gamla nyklar är inget problem. Nya kan bli problem då det kan sitta chip m.m. i dom eller va av metaller som låssmedarna inte har.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back