mangaloranga
Ny medlem
Hej på er
Har blivit med hoj igen efter ett längre uppehåll!
Dock har jag lite bekymmer med den...
1.a bekymret är att tändningslåset är lite knepigt, man får stå och jucka i allt mellan 10sekunder och 10 minuter innan man får på tändningen. Alltså ett mekaniskt fel...
Är det någon som har ett lås över till salu eller någon som vet om man kan ersätta det med något annat än orginal (som kostar 3500kr!!!)?
Har redan kollat alla skrotar jag kan hitta i Sverige
Att styrlåset ska funka är inget absolut krav.
Bekymmer nr 2 är att den inte går riktigt som den ska.
Om man drar på från tomgångsvarv har den lust att böla och stanna.
Vill även bluddra lite innan man fått upp varven.
Från ca 4000rpm och uppåt är det inga som helst problem.
Har haft upp förgasarna och rengjort alla munstycken och bytt tändstiften (som var ganska svarta iofs).
Det lustiga är att den går lite bättre om man ger den lite choke, som om den skulle gå snålt men det ser verkligen inte ut så på stiften!!!
Skulle detta kunna bero på dåligt synkade förgasare?
Alla tips och ideer mottages tacksamt
Har blivit med hoj igen efter ett längre uppehåll!
Dock har jag lite bekymmer med den...
1.a bekymret är att tändningslåset är lite knepigt, man får stå och jucka i allt mellan 10sekunder och 10 minuter innan man får på tändningen. Alltså ett mekaniskt fel...
Är det någon som har ett lås över till salu eller någon som vet om man kan ersätta det med något annat än orginal (som kostar 3500kr!!!)?
Har redan kollat alla skrotar jag kan hitta i Sverige

Att styrlåset ska funka är inget absolut krav.
Bekymmer nr 2 är att den inte går riktigt som den ska.
Om man drar på från tomgångsvarv har den lust att böla och stanna.
Vill även bluddra lite innan man fått upp varven.
Från ca 4000rpm och uppåt är det inga som helst problem.
Har haft upp förgasarna och rengjort alla munstycken och bytt tändstiften (som var ganska svarta iofs).
Det lustiga är att den går lite bättre om man ger den lite choke, som om den skulle gå snålt men det ser verkligen inte ut så på stiften!!!
Skulle detta kunna bero på dåligt synkade förgasare?
Alla tips och ideer mottages tacksamt